Klacht: Exorbitante kosten voor 2 maanden verwarminggebruik plus momenteel bizar voorschot

op 27 augustus 2017 over Ista in de categorie Installatiebedrijven

Geachte meneer/mevrouw,

mijn klacht is als volgt: vorig jaar juli ben ik verhuisd naar een studentenkamer met warmtevoorziening van Ista. Een maand geleden heb de rekening van Ista gekregen voor het verbruik in de periode juli 2016-december 2016. Deze bedroeg 317 euro, een kleine 80 euro meer dan geanticipeerd. Mijn voorschot was toentertijd 40 euro per maand.
Allereerst vraag ik me ten zeerste af of ik überhaupt in de buurt zou kunnen komen van deze kosten. Aangezien vorig jaar een warm jaar was, ben ik er zeker van dat ik tot begin november geen gebruik heb gemaakt van de verwarming. Ik zou dus voor 317 euro hebben gestookt in 2 maanden, in een appartement van 24m2 met 3 radiatoren in totaal. Dat is 160 euro per maand!

Daarnaast heeft Ista aan de hand van deze rekening een nieuw voorschot voor mij bepaald. Dat zou nu 73 euro per maand bedragen voor de eerder genoemde 24m2. Ten eerste betwijfel ik ten zeerste of dit een juiste berekening is, ten tweede is het überhaupt belachelijk dat stookkosten voor een dergelijk appartement een dusdanig bedrag zouden behelsen.

Ik zou tevreden zijn wanneer Ista mij een duidelijke maand tot maand berekening van mijn stookkosten over de voorgaande periode zou kunnen laten zien, en mijn maandelijkse voorschot zouden beperken tot een gangbaar bedrag.

4 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Ista over deze klacht.

4 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Ista in behandeling genomen

4 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Ista een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Ista

Heeft op 28 augustus 2017 om 14:45 geantwoord