Klacht: examen niet gehaald vanwege het niet begeleiden naar een herexamen door Scheidegger

op 31 juli 2017 over Scheidegger Opleidingen in de categorie Opleiding

Wederom gezakt voor de 3e keer van mijn laatste module bij Scheidegger opleidingen. De overige modules heb ik wel met goed gevolgd behaald. Scheidegger opleidingen kan zijn studenten geen begeleiding bieden naar een herexamen. De studenten van Scheidegger zijn genoodzaakt een herhalingstraining te gaan volgen, wat weer een hoop geld gaat kosten. Dit is te bizar voor woorden. Een bezwaar indienen tegen je herexamen uitslag kost 75 euro!!

Scheidegger met examengarantie is de reclame.. maar begeleiding naar een herexamen bestaat niet. Je moet het gewoon maar lekker uitzoeken hoe je het gaat halen, zonder oefenen, zonder proefexamens, zonder begeleiding. Indien je begeleiding wenst moet je extra betalen, rond de 300 euro of wellicht wel meer..

Ik ga verder uitzoeken wat voor stappen ik kan gaan ondernemen, want ik vind het een slechte zaak, dat wij zoveel moeten betalen voor een opleiding waar je niks of weinig begeleiding krijgt. De opleiding heeft inmiddels rond de 4.000 euro gekost. Voor dit geld moet je wel een goede begeleiding kunnen krijgen vind ik..

In de tussentijd ben ik wachtende op nieuwe kostenoverzicht, waarvan ik pas een week later bericht van krijg dat dit mogelijk is, zodat je de module wederom opnieuw moet gaan volgend.Het kost Scheidegger een hoop tijd om je mails en vragen te kunnen beantwoorden.

Het wederom gaan volgen van de modules schiet niks op, heb er blijkbaar bij het volgen ervan niets van geleerd over het feit hoe ik mijn examen moet gaan behalen. Maarja, ik wil wel graag een diploma, heb er uiteindelijk niet voor niets zoveel geld aan besteed.

Ik wil graag een kosteloze herkansing en goede begeleiding naar een herexamen.

2 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Scheidegger Opleidingen over deze klacht.

2 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Scheidegger Opleidingen in behandeling genomen

6 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat Scheidegger Opleidingen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Scheidegger Opleidingen

Heeft op 11 augustus 2017 om 12:00 geantwoord

Beste mevrouw Werleman,

Naar aanleiding van jouw klacht betreffende de module Managementvaardigheden is er telefonisch contact opgenomen en heb je onlangs een terugkoppeling per e-mail ontvangen.

Aan elke module zijn maximaal drie examenpogingen gekoppeld. Indien de module na deze pogingen onverhoopt niet met een voldoende wordt afgesloten wordt er een herhalingstraining geboden waarna er wederom drie examenpogingen gekoppeld zijn om de module met goed resultaat af te sluiten. Tijdens de module is de docent contactpersoon voor inhoudelijke vragen met betrekking tot de leerstof. Voor overige vragen helpen wij je waar mogelijk graag verder.

Naar aanleiding van jouw klacht denken wij een gepaste tegemoetkoming te hebben geboden met betrekking tot de herhalingstraining.

Heb je hierover nog vragen en/of opmerkingen dan helpen we je graag telefonisch of per e-mail verder.

Scheidegger Opleidingen

Heeft op 15 augustus 2017 om 10:53 geantwoord

Scheidegger biedt mij een herhalingstraining aan voor een bedrag van € 400 euro, zogenaamd met korting. Een ovrrzicht van de daadwerkelijke kosten kunnen ze niet aantonen! De herhalingstraining is incl. nieuw lesmateriaal! Dat is toch geen herhaling?? We hebben al een hoop geld betaald voor een opleiding waarbij goede begeleiding ontbreekt! Voor een bezwaar tegen het examen mag je ook nog eens €75 euro betalen nadat je een verlofdag heb moeten opnemen om helemaal naar Utrecht af te reizen om je examen in te mogen zien.. geldklopperij is het!! Totally niet tevreden!! Ik ga nogmaals een klacht indienen!

Alle klachten die gemeld zijn door mevr. Werleman