Klacht: eten, drinken en gezond gewicht GTST

op 07 februari 2018 over RTL 4 in de categorie Omroepen

Al bijna vanaf het begin kijk ik naar GTST. Het blijft boeiende amusement.
Met de jaren zijn er ook maatschappelijke onderwerpen waar meer aandacht voor moet zijn, zoals homoseksualiteit vluchtelingen en sexting, in de verhalen verwerkt. De mensen zijn toch meer geneigd om over bepaalde onderwerpen na te denken.

Maar er zijn nu ook echt dingen die me beginnen te storen. Bijvoorbeeld het weggooien van eten, een halve tosti laten liggen of iets bestellen en dan weglopen. Het weggooien van eten in een westers land moet alleen gedaan worden als het is bedorven. De kinderen in Afrika zijn blij met een half opgegeten tosti!
Ook vind ik het storend dat iedere avond bij het eten wijn moet worden gedronken, ook niet bij het eten of in de middag. De kijkers kunnen denken dat het heel normaal is. Als je iedere dag wijn drinkt, dus alcohol tot je neemt dan ben je verslaafd. Ik kan me niet voorstellen dat de makers van GTST voor ogen hebben om alcoholisme te promoten. Zoals het niet meer roken moet ook de inname van alcohol geminimaliseerd worden.

Verder valt het me op dat sommige acteurs/actrices (ook jonge) een buikje hebben gekregen of op de heupen wat dikker zijn geworden. Uiteraard weet ik dat de makers van GTST daar geen vat op hebben, maar ik denk dat het toch een punt van aandacht moet zijn. Het is algemeen bekend dat veel kijkers zich identificeren met de personages en derhalve heeft GTST ook een voorbeeldfunctie.

Ik hoop echt dat mijn storende elementen serieus worden genomen en dat ik over een tijdje veranderingen kan zien in de afleveringen.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over RTL 4

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over RTL 4 nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door P v N