Klacht: Er wordt niets met mijn klacht gedaan

Jet van der Werf op 21 september 2021 over Telegraaf in de categorie Kranten - Landelijk

Deze bestelling is voor de deur achtergelaten, er is niet aangebeld, terwijl ik gewoon thuis was. Ik had de zending willen weigeren, omdat ik twijfelde over de kwaliteit. Maar dat kon in dit geval niet omdat de bestelling gewoon voor de deur is neergezet. Ik begreep dat het mogelijk is de bestelling te weigeren en dat de bestelling op deze manier automatisch zou worden geretourneerd.

Echter nu willen ze mijn geld niet retourneren, omdat het bederfelijke waar is, en dat in de algemene voorwaarden staat. dat je bederfelijke goederen niet kunt retourneren. Ik had de bestelling blijkbaar ook niet kunnen weigeren, omdat je bederfelijke goederen niet kunt weigeren.

In de algemene voorwaarden zie ik het volgende staan: Artikel 6.6 Het bepaalde in dit artikel is niet van toepassing ten aanzien van: a. Producten en Diensten die daarvoor naar hun aard niet in aanmerking komen, zoals bederfelijke, tijdsgebonden of persoonlijke Producten en Diensten;

Hoe moet ik hieruit lezen dat 2 olijfboompjes bederfelijke waar zouden zijn? Op hun website staat bij de uitsluiting herroepingsrecht: Producten die kunnen bederven binnen de bedenktermijn;
Maar planten bederven niet.

Verder staat bij de voorwaarden op de website van de olijfboompjes daar niets over. Daar staat alleen: De bestelling wordt na aankoop binnen 10 werkdagen verzonden Verzendkosten: €0,00 per bestelling (zie afbeelding)
Daar had dat op z’n minst moeten staan dat het niet geretourneerd kon worden!

Ik heb nu meerdere keren contact gezocht met de klantenservice al, maar krijg nul op rekest, vandaar dat ik nu een klacht wil indienen.

Ik wil de boompjes retourneren, want het is zoals ik al verwachte van zeer slechte teleurstellende kwaliteit. Daarom had ik de zending in eerste instantie ook willen weigeren.

Ik heb foto’s opgestuurd en ik krijg als reactie dat de bomen eruit zien zoals het hoort, maar als ze de 90cm niet halen, dat ze nieuwe opsturen. Vervolgens wensen ze me veel plezier wensen met de aankoop.

Dat slaat werkelijk alles, terwijl ik aangeef niet tevreden te zijn, dan neem je een klacht niet serieus.

Ik geef aan dat mijn bomen er duidelijk veel minder uitzien dan de getoonde bomen op de website. De getoonde bomen op de website zijn allemaal veel groter qua bol dan wat ik ontvangen heb. Het is misleiding om alleen te schermen dat ze 90-100 cm groot zouden moeten zijn. Ik heb aangegeven dat ze de 90-100cm grootte niet halen en dat ik een oplossing wil. Vervolgens hoor ik niets meer.

Geld retour

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Telegraaf nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Jet van der Werf