Klacht: En ik krijg maar geen reactie

op 08 augustus 2016 over Huurwoningen.nl in de categorie Websites - Woningen

Ik ben nu ongeveer een maand actief geweest op deze website om op zoek te gaan naar een Appartement. De criteria die ik had waren alsvolgt:
– er moet huurtoeslag mogelijk zijn (ik ben ouder dan 23)
– een aparte slaap en woon gedeelte
– de Locatie is Tilburg

op de site stonden meer dan voldoende woningen waaruit ik kon kiezen, ik ben niet kieskeurig geweest en heb op nagenoeg alles gereageerd (lees 15+ woningen). van het meere deel van mijn reacties heb ik nooit wat teruggehoord. De makelaars die reageren geven het bericht dat de woning al verhuurd is, op 1 na waarmee ik een bezichtiging heb ingepland. Deze reageert echter niet meer na deze bezichtiging.

ik heb dus netjes mijn 19,95 betaald voor een woningaanbod van verhuurde woningen. overigens staan de woningen waarvan ik een reactie heb gekregen dat ze verhuurd zijn er nu (bijna een maand later) nog steeds op de site. ERG SLORDIG!

als ik mijn 19.95 terug krijg, of er een woning voor me gevonden wordt

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Huurwoningen.nl in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Huurwoningen.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Huurwoningen.nl

Heeft op 09 augustus 2016 om 14:21 geantwoord

Beste heer Hummel,

Vervelend om te horen dat u geen geschikte woonruimte heeft kunnen vinden via Huurwoningen.nl.

Wij doen er echter alles aan om het aanbod zo up-to-date mogelijk te houden op de site. De meeste makelaars en woningcorporaties plaatsen middels een zogenoemde XML (verbinding tussen site makelaar en Huurwoningen.nl), hierdoor worden alle wijzigingen omtrent een woning (beschikbaar, prijswijziging, verhuurd etc.) automatisch doorgestuurd en verwerkt op Huurwoningen.nl. Binnen 24 uur zijn al deze wijzigingen van alle makelaars zichtbaar op de site.

Daarbij is het voor o.a. particuliere verhuurders ook mogelijk om handmatig een advertentie te plaatsen. Op het moment dat een particuliere verhuurder een advertentie plaatst krijgen zij na 4 weken een een mail waarin gevraagd wordt of de advertentie nog beschikbaar is. Indien de woning nog beschikbaar is kunnen zij de advertentie via een speciale link verlengen. Als er niet gereageerd wordt op de mail sturen wij een week later een reminder. Mocht er dan nog niet gereageerd worden verwijderen wij de advertentie.

Kunt u mij een mail sturen met de reeds verhuurde woningen? Ik kan het e.e.a. voor u uitzoeken en de advertenties verwijderen.

Ik ben bereikbaar via: relatiebeheer@treehouse.nl.

Ik hoor graag van u.

Ashley Zuijdendorp
Relatiebeheer Huurwoningen.nl

Heeft op 10 augustus 2016 om 14:41 geantwoord

Beste Ashley,

Bedankt voor je politiek correcte antwoord. Ik raad mensen het af om jullie website te gebruiken.

Ik heb namelijk 20 euro betaald om 15 reacties te mogen versturen 10 keer niks te vernemen van de andere partij, 4x te vernemen dat de woning al verhuurd is en 1x een bezichtiging in te plannen waarvan ik daarna geen bericht meer ontvang.

Mijn doel is dan ook mensen te informeren over het vertekende beeld dat jullie website geeft voordat ik betaal.

Bericht van Huurwoningen.nl

7 maanden geleden - Beste Tom, Graag zou ik je willen helpen en samen tot een oplossing te komen. Om dat te kunnen bewerkstelligen verzoek ik je om direct contact met mij op te nemen via: relatiebeheer@treehouse.nl zodat ik contact kan leggen met de verhuurders. Het is voor ons ook van uiterst belang dat er actueel aanbod op de site staat. Ik hoor graag van je. Groeten, Ashley

Alle klachten die gemeld zijn door Tilburg Tom