Klacht: Eigen risico

op 27 februari 2020 over JustLease in de categorie Autodealers

Na mijn 3 jaar lease contract ben ik een nieuwe contract van 4 jaar aangegaan. De hele bestelling liep verkeerd, dan was de auto opeens niet meer beschikbaar nadat alle documenten waren goedgekeurd en toen opeens weer wel. Maar hier is niet waar het om draait. Mijn nieuwe lease auto zou thuis worden geleverd en mijn oude auto meteen opgehaald. Wassink Groep is langs geweest en heeft de oude auto geïnspecteerd. Ik heb alles vastgelegd dmv vaan filmpje. Deze meneer zag minimale schade zoals parkeer deukjes in mijn portier. Deze heb ik ook gefilmd en gefotografeerd. Ik heb de inspectie rapport ondertekend, helaas geen kopie van gevraagd. Een week later krijg ik bericht dat er schade is aan de motorkap en dat dit €325 gaat kosten, en toevallig is mijn eigen risico €300. Echter is er geen bewijs van schade. Daarnaast staat er op het inspectie rapport van inname geen schade vermeld. En deze meneer was echt grondig! Ik heb aangegeven dat ik de 06 van de chauffeur heb en ik hem kan contacten om het rappot op te vragen. Toen veranderde opeens het verhaal dat zijn inspectie rapport niet rechtsgeldig is, en dus niets betekend. Na heen en weer te hebben gemeld, sprak ik met Thijs, hij liet mij weten dat Justlease vaker schade berekend aan klanten en hierover liegt. Ik heb dit uiteraard ook aan afdeling schade laten weten. Volgens een student die op deze afdeling werkt, en een onbeschofte toon aansloeg verzin ik dit verhaal. Ook liet hij mij weten dat ik expres het filmpje rennend heb gemaakt, terwijl ik rustig om de auto heen loop tijdens het filmen. Daarnaast liet ik hem weten dat de Wassink Groep verantwoordelijk is voor eventuele schade, want bij de inname was er niets. Hij beweerd dat als de chauffeur een ongeluk krijgt onderweg naar de filiaal, ook ik hiervoor moet opdraaien. Dit is flauwekul. Het vervoersbedrijf is dan gewoon verantwoordelijk. Ze hebben €300 onterecht van mij ingenomen. €200 was een afrekening van mijn oude lease en kreeg ik nog terug, niet gekregen en ze hebben los €100 geïncasseerd. Deze heb ik gestoneerd. Uiteraard heb ik dreig mail ontvangen dat als ik die €100 niet weer betaal er allerlei boetes komen. Als ik wist dat Justlease zo met hun klanten omgingen, zou ik nooit mijn contract hebben verlengd. Het is een onprofessioneel bedrijf waar de waarheid wordt verdraaid en er nota’s verzonnen worden. Daar boven op is respect ook ver te zoeken. Steeds maar afgekapt worden wanneer je iets probeert uit te leggen.

Toegeven dat ze gelogen hebben zullen ze nooit doen. Maar mijn €300 ga je niet krijgen. Vooral als er geen schade is, tenminste niet door mij!

Oplossing: excuses en annuleer die nota.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar JustLease over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door JustLease in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door Spreuken12vers16