Klacht: Een onverklaarbare rekening

op 13 juli 2017 over WazoRiool in de categorie Loodgieters

Goedemorgen,
Wij hebben 29-6 door een verstopping een monteur laten komen via wazoriool.nl

Door de hevige regenval en een verstopte put ( en een net opnieuw aangelegd terras ) belde ik rond voor offertes en mogelijkheden om iemand langs te laten komen.
Bij de 4e poging kwam ik uit bij wazoriool.nl ze konden een monteur sturen rond half 10 in de avond.
Bij navraag wat me dit ging kosten, was het heel duidelijk dat de monteur dit binnen 30 minuten kon oplossen, de kosten incl apparatuur, voorrij kosten, en monteur zouden samen op €45 euro komen voor 30 minuten, en bij extra tijd kwam er €25 euro bij per 15 minuten.
Ik heb de dame aan de lijn wederom uitgelegd wat vermoedelijk het probleem is en ze gaf aan dat dit wel op te lossen was nogmaals binnen 30 minuten.
€45 euro en ik was klaar, ik gaf de dame aan graag de monteur laten kloppen want ik heb een baby die ligt te slapen, dit ging ze doorgeven.

Rond half 10 werd er “aangebeld” de monteur stond voor de deur een sigaretje te roken, dus ik verwees hem vriendelijk om te lopen naar de schuur waar de ingang naar de tuin is, eenmaal daar was en kwam gelijk de opmerking “wat is hier in vredesnaam gebeurt” …Dus ik geef aan een verstopping van het hemelwater afvoer, en aangezien de tegels er nog maar net inliggen zou ik dit graag opgelost zien. Meneer rookte wat verder en kwam eigenlijk tot de conclusie dat die mij niet kan helpen, maar hij wou het wel even proberen met een flexibele veer.
Ik heb mee geholpen zijn spullen te pakken, en alles aangesloten en de monteur is goed en wel 5 minuten bezig geweest en zegt “sorry maar ik kom er niet doorheen, vermoedelijk zit er steenslag in” hier moet een spuitwagen voor komen” .. Ik als leek geef aan dat ik baal maar als het niet anders is dan klaar..binnen 20 minuten staan we weer bij zijn wagen waarna hij even een bon moest schrijven voor het hoofdkantoor, geeft aan “ik kan je hier niet voor factureren ik kan niks voor je doen”
Ik was vrij content hierover want ja dit scheelt mij weer €45 euro.. ongeveer 20 minuten verder hij geeft aan wat die gaat doorgeven en ik word terug gebeld.
Zo gezegd zo gedaan, de volgende dag word ik gebeld, ze kwamen heel snel en service gericht met een oplossing en er kon dezelfde dag een spuit wagen komen A €257 euro ex BTW… Aangezien ik de dag zelf moest werken en we de volgende 2 dagen weg moesten ging dit helaas niet lukken.

De dinsdag 4-7 kwam ik thuis, met een envelop in de bus met een rekening van €157,63 of ik dit even kon betalen binnen 6 a 8 werkdagen.
Ik heb telefonisch direct een klacht gemeld en zou worden terug gebeld binnen 24 uur, dit is ook netjes gebeurt .. Mevrouw gaf direct aan dat ik zelf een monteur heb besteld na 9 uur in de avond, en dat hier een ander tarief aan zit, dus ik geef aan dat ik duidelijk alles telefonisch doorgenomen heb, en niet bereid was om teveel kosten te moeten maken.
Ze gaf vervolgens aan dat mij dit wel vermeld moest zijn €130 euro.. gebaseerd op? Dit was het avond tarief en omdat de monteur extra diensten draait ook wat extra verdient. ( ik verdien geen 157,63 per 20 minuten werk)
Ze geeft aan als haar collega dit niet gemeld had dat ik een correctie zou krijgen op de factuur, ik was hiermee akkoord omdat ik natuurlijk dit te belachelijk voor woorden vindt.
Ik moest me email doorgeven en ze zou me dan berichten, dit heeft ze netjes binnen 1 uur gedaan..De dame aan de telefoon heeft zich niet vergist en heeft duidelijk de kosten aangeven.
Ik heb nog 4 keer heen en weer gemaild en hun op hun website gewezen en dat dit complete oplichting is, tevens gevraagd om een gespecificeerde factuur, die wij hebben ontvangen was de gespecificeerde: Dag, tijd indicatie hoelaaat ze er waren geweest, 1 monteur a €130euro ex btw.
Ik heb hun aangegeven dat dit absurt is en dit niet ga betalen.
De website geeft aan, scherpe prijzen, no cure no pay, 9 van de 10 problemen opgelost, maar de werkelijkheid is wel anders.
Ik heb ze bericht dat ik bereid ben om voor de 1e 30 minuten te moeten betalen want dat is eenmaal zo, echter denken zei er totaal anders over, en mag de boel betalen omdat de monteur en 40 minuten zou zijn geweest en daarmee is de boel klaar.
Dit is complete oplichterij, ten eerste omdat er compleet valse informatie word weer gegeven op hun website, telefonisten weten ook niet te vertellen wat de werkelijke kosten zullen zijn, of dit mogen dit niet, en als ze geen werk kunnen leveren sturen ze wel zware facturen zonder geleverde diensten of verklaringen waarom.

Wanneer het bedrijf eerlijk vermeld waar de €157 euro uit gaat bestaan, en komt met een correctie van hun factuur wegens misleidende teksten op hun website en telefonische informatie.
Een foto van de factuur kan geupload worden voor informatie indien nodig

Alle klachten die gemeld zijn door Simon Nieboer