Klacht: Easyterra licht op voor 900 euro

op 21 december 2017 over Easyterra in de categorie Autoverhuur

Ik en mijn vriendin hebben in september 2017 een auto gehuurd via Easyterra in Albanië. De auto hebben wij extra verzekerd met een super cover product tegen schade aan de buitenkant en onderkant van de auto. In geval van schade zou er maximaal 380 euro in rekening worden gebracht wat vervolgens later wordt uitgekeerd.

Halverwege de vakantie is de onderkant van de auto geraakt door een steen, waardoor de auto niet meer in staat was verder te rijden. Wij hebben na 1 dag een nieuwe auto gekregen, gebeld met Easyterra of alles verzekerd was. Dit leek geen enkel probleem. Bij het inleveren van de auto ging het echter verkeerd. Het volledige bedrag diende betaald te worden (in plaats van de 380 euro). Hier ben ik niet mee akkoord gegaan. Easyterra gebeld, zij gaven aan dat ik niet moest betalen.

Bij terugkomst is er alsnog 906 euro in rekening gebracht op mijn crecitcard en heb ik gelijk een aanvraag gedaan bij Easyterra. In deze aanvraag hebben wij aan alle verzoeken voldaan om aanspraak te maken op de verzekering en op teruggave van het bedrag. Na 3 maanden is ons verzoek alsnog afgewezen zonder enige verduidelijking waarom. Dit terwijl wij altijd zijn gerustgesteld dat het goed komt met het geld.

Easyterra is vervolgens niet meer te bereiken via de mail en telefonisch alleen te bereiken door slecht Engels sprekende servicemedewerkers. Alle verzoeken om te bellen worden genegeerd en wanneer er zelf contact wordt opgenomen staat er een lange wachtrij.

Het bedrag is nog steeds niet teruggegeven en er lijkt ook geen reactie meer te komen, ondanks het vele malen proberen.

Ik ben tevreden wanneer er contact met mij opgenomen wordt door een Nederlands sprekend persoon met wie ik de discussie kan voeren over de beslissing. Ik heb duidelijke redenen waarom ik recht heb op teruggave van de schade en verwacht dan ook dat Easyterra dit bedrag van 907 aan mij uitkeert.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Easyterra over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door PeterVeen