Klacht: E-mail ongewenst bekend bij Twoo

op 27 april 2016 over twoo.com in de categorie Websites

Tweeledig:
1) Ik heb nooit van Twoo gehoord, laat staan dat ik een lidmaatschap heb. Toch is mijn zakelijk e-mail bekend.
2) Op mijn e-mail adres ontvang ik via Twoo een bericht van een lid. Dit bericht kan je openen, om te lezen wordt registratie gevraagd (uiteraard). Dit heb ik niet gedaan.
3) Wat schetst mijn verbazing: De foto van het zogenoemd lid is een ex-zwager van 15 jr. geleden, waar ik nog nooit mail uitwisseling mee heb gehad (?). En dat wil ik graag zo houden. Nogal confronterend. Is dit toeval of zit er ergens een koppeling. Om op deze vraag antwoord te krijgen en een klacht in te dienen moet ik mij eerst registreren. En dat wil ik dus niet.

Als ik antwoord op mijn vraag heb of dit random spam toeval is of een gerichte berichtgeving door (fake)profiel of koppeling van gegevens.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over twoo.com

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door twoo.com in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat twoo.com een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

twoo.com

Heeft op 27 april 2016 om 13:11 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor je bericht. Ik heb het nodige meteen voor jou onderzocht. Ik kan alvast bevestigen dat er geen account werd geregistreerd op Twoo met jouw e-mailadres.

Wanneer iemand een profiel heeft bij Twoo, kan die persoon ervoor kiezen zijn/haar contactenlijst te laten uitnodigen.

In dit geval kreeg je wellicht een uitnodiging van je zwager (die over jouw e-mailadres beschikt) om lid te worden. Als je op de link onderaan de mail klikt, kan je je e-mailadres aan onze blacklist toevoegen, zodat je geen verdere e-mails van ons kan ontvangen.

Ik heb je e-mailadres nu manueel aan onze e-mail blacklist toegevoegd. Je zou voortaan geen e-mails van Twoo meer mogen ontvangen.

Alvast onze excuses voor het ongemak!

Alle klachten die gemeld zijn door Hetzalwel42