Klacht: Dynalogic bezorgers en telefonisten liegen in uw gezicht

op 08 oktober 2016 over Dynalogic in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik stond uit het raam te kijken en zie de bezorgbus aankomen. Hij stopt voor de deur, ik kan nog net het dak en de achterdeur zien vanuit mijn flat. Ik wacht op de bel maar hoor niets. Ik loop terug naar het raam en zie hem wegrijden met hoge snelheid. Ik ren direct naar de brievenbus waar uiteraard een leugenachtig briefje ligt waarop staat dat ik helaas niet thuis ben aangetroffen. Ik accepteer dit uiteraard niet en bel direct Dynalogic. Die geven me aan dat hij niet teruggestuurd kan worden want het koffertje met het telefoontoestel is met een digitaal systeem vergrendeld en als hij de niet-thuis-code heeft ingetoetst is die niet meer open te krijgen. HIj zou dan terug moeten naar Woerden (verdeelcentrum). Ik accepteerde dit ook niet en na lang heen en weer klagen kon de mevrouw aan de telefoon toch regelen dat de bezorger terug wordt gestuurd en dat er op afstand voor wordt gezorgd dat het koffertje met daarin de telefoon open kan.

Deze mevrouw noemde zichzelf “Nadia” wat ongetwijfeld een nep naam was, aangezien ze aan het liegen was. Ik werd namelijk even gesust. Ik zei nog sorry als de toon slecht was, maar u begrijpt dat ik dit niet kan accepteren. Nee hoor, zei ze, ik begrijp het. Terwijl ze dus glashard aan het liegen was want toen ik na een uur weer eens belde kende niemand Nadia en werd er gezegd dat het absoluut onmogelijk is dat zo’n pakket (dat weer electronisch gesealed wordt na “afhandeling”) vandaag nog kan worden bezorgd.

Het is dus als volgt bij Dynalogic: De bezorger in kwestie was een leugenaar die (zoals zoveel van die zzp bezorgertjes) lekker vroeg terug naar huis wil zodat hij van zijn zaterdag kan genieten. Hoe eerder zijn pakketen “bezorgd” zijn hoe eerder hij naar huis kan namelijk. Bedrog.

Dan verwacht je dat de mensen aan de telefoon wel eerlijk zijn. Helaas, ook die liegen dat het gedrukt staat. Iedere schakel van de organisatie waar je als klant direct mee te maken krijgt (bezorger, telefonisten) proberen tegen je te liegen.

Ik ben tevreden als mensen niet meer liegen tegen de klant om gemakkelijk van hun werk af te komen voor die dag. Ben tevreden als er eerlijke werknemers worden aangenomen en geen straatschoffies die totaal geen binding hebben met hun werk of met oprechtheid.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Dynalogic in behandeling genomen

Dynalogic

Heeft op 18 oktober 2016 om 17:20 geantwoord

Geachte heer Develing,

Als eerste wil ik graag onze welgemeende excuses aanbieden. Ik ben dit voor u uit gaan zoeken en zie voor zover alleen dat de koerier inderdaad op 08-10-2016 bij u langs is geweest maar niemand heeft aangetroffen. Om hier een eenduidig beeld over te krijgen heb ik contact opgenomen met mijn collega’s van de desbetreffende afdeling maar ik krijg hier nog een terugkoppeling van. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat de koerier aan uw deur komt zonder aan te bellen en direct weer zijn route te vervolgen.

De collega die u toen heeft gesproken heet inderdaad Nadia, zij werkt echter voor Vodafone Loan Service. U bent hierna doorverbonden naar onze collega’s van Dynalogic, zij zijn gesitueerd op een andere locatie en het betreft een andere afdeling, het logistieke gedeelte. Om die reden zijn zij niet bekend met Nadia.

We betreuren het feit dat u dit zo ervaren heeft. Dit is niet de service die we wensen te bieden aan onze klanten.

Op dit moment is uw bestelling terug naar de leverancier omdat het maximum aantal transportpogingen bereikt is. Het aantal transportpogingen koopt Vodafone bij ons en dat is contractueel geregeld. Mocht u een nieuwe transport afspraak willen maken dan dient u contact op te nemen met de leverancier.

We willen nogmaals onze excuses aanbieden voor het ongemak. Wanneer ik meer informatie heb over de koerier krijgt u hier meteen bericht over.

Esmée - WeCare Dynalogic

Heeft op 18 oktober 2016 om 17:39 geantwoord

Zoveel onwaarheden. Er staat opgelost. Totaal niet opgelost.

Er zijn helemaal geen verdere aflever pogingen geweest dus kan er ook geen maximum zijn bereikt. Dat klinkt voor u natuurlijk weer bijzonder voordelig omdat de lezer dan denkt dat de consument daarna ook steeds niet thuis was dus dan zal het de eerste keer ook wel zo zijn.

Feit is echter dat ik de dag van de nieuwe afspraak contact heb opgenomen met zowel Dynalogic als vodafone om alles te annuleren. Dus niks maximum aflever pogingen.

Ook wordt in uw \"oplossing\" volledig voorbijgegaan aan het feit dat die nadia heeft toegezegd dat het alsnog wordt opgelost die dag. Dynalogic wist vervolgens van niets.

Hoe kan dit?

En wat is nu de waarheid want alle consumenten hebben recht om dit te weten voor eens en voor altijd:

Is het nu wel of niet waar dat je een pakket dat zogenaamd langs is geweest niet meer opnieuw kunt aanbieden zodra de (in dit geval liegende) koerier heeft ingetoetst dat de bezorging niet is gelukt?

Oftewel, liegt Dynalogic of liegt vodafone?

En waarom maakt Dynalogic gebruik van koeriers zonder opleiding en ongetwijfeld zonder enig hart voor hun eigen werkgever? Dit aangezien hun eigen bezorger LIEGT en niet aanbelt maar gewoon DIRECT een kaartje in de bus gooit?

Dit zijn vragen waar het om gaat en wat mij betreft komt u daar niet zomaar onderuit.

Bericht van Dynalogic

1 maand geleden - Geachte heer Develing, We hebben uw klacht nogmaals bekeken en hebben contact gehad met onze collega’s van de Vodafone Loan Service. Ze hebben aangegeven dat er twee mogelijkheden zijn voor een afspraak. We zien dat er contact is geweest met Vodafone en Dynalogic om de tweede afspraak te annuleren. Het annuleren van een afspraak telt ook als een afspraak mogelijkheid en om die reden is het maximum aantal pogingen bereikt. Dit is automatisch bepaald waardoor het systeem deze melding geeft. Onze agents dienen alle gesprekken te noteren zodat dit in een logbestand terug te vinden is voor de koerier of zoals in dit geval voor ons echter dit is niet gebeurd. Dit is natuurlijk zeer kwalijk, we als WeCare team willen toch graag zorg dragen voor de kwaliteit van onze service. Dit wordt uiteraard doorgezet naar de leidinggevenden om dit in de toekomst te voorkomen. Ik wil u nogmaals aangeven dat wanneer u een nieuwe transport afspraak wenst te maken u contact op dient te nemen met de leverancier. Om onze service te blijven verbeteren zijn we blij dat we deze concrete melding hebben gehad zodat we hierop in kunnen spelen. Nogmaals onze excuses hiervoor. Met vriendelijke groet, Esmée - WeCare Dynalogic

Alle klachten die gemeld zijn door maaktnietzoveeluit