Klacht: Dubbele boeking op zelfde naam kost mij 1250,-

op 10 februari 2018 over Gate1.nl in de categorie Online Vliegtickets

Een paar dagen voor vertrek naar Zuid Afrika kwam mijn vriend erachter dat beide tickets op mijn naam stonden. Na een volledige dag met Gate1 en met Lufthansa (de vliegtuigmaatschappij) te hebben gebeld – waarvan niet overdreven 4 uur in de wacht – was het resultaat dat ik een nieuw ticket heb moeten kopen voor mijn vriend twv 1250,-. Wij waren radeloos en moe gestreden. Wat een onrecht was ons aangedaan. Overduidelijk een fout in het systeem. Want hoe kan een systeem toelaten dat er twee tickets met twee dezelfde namen en geboortedatum vrijgegegeven worden? Ik weet zeker dat ik deze fout niet zelf heb gemaakt, heb het tijdens het boeken nog laten checken door mijn vriend. Gate1 liet in het midden wiens fout het was. Gaf aan dat Lufthansa onvermurwbaar was.

Aan het einde van een lange dag vol frustraties en iedereen van het call centre gesproken te hebben, heeft Gate1 uiteindelijk 1 ticket geannuleerd en een waiver aangevraagd voor met als reden ‘dubbele boeking’. Ik ben nu in afwachting of er restitutie wordt gegeven voor het ticket twv 700,-. Omdat de de tickets in die prijsklasse al weg waren, heb ik voor precies hetzelfde ticket 550,- meer moeten betalen. Ongelooflijk pijnlijk.

Het is nu 4 weken geleden en heb vervolgens niks meer vernomen. Lufthansa geeft aan dat een restitutie eigenlijk altijd en helemaal met zo’n duidelijke fout binnen 2 dagen wordt verleend. Echter, kunnen wij niet direct schakelen met Lufthansa maar moeten wij het met Gate1.nl doen omdat wij het via hen hebben geboekt. Super frustrerend want het is misschien wel de organisatie met de meest ouderwetse en slechtste klantenservice van Nederland. Schandelijk.

Nu terug van vakantie zal ik alle kanalen, incl mijn rechtsbijstandsuitkering gebruiken om het onrecht dat ons is aangedaan recht te trekken.

Wanneer restitutie niet alleen voor het geannuleerd ticket wordt verleend maar wanneer ook de schadevergoeding van de 550,- die wij extra hebben moeten betalen voor het boeken van een extra ticket wordt uitgekeerd.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Gate1.nl over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Sanneke Boesveldt