Klacht: Drie weken wachten i.p.v. 2 dagen en niet gelijk je geld terug.

op 13 december 2017 over Fonq in de categorie Online Woonwinkels

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Lekker bij Fonq. Leuk kerstcadeau besteld vorige week maandag, maar niks levertijd 2 dagen. Ben gisteren begonnen met mailen en nu blijkt dat ze het product pas volgende week binnenkrijgen en dus op zijn vroegst volgende week uitleveren. Dat is de derde week. Ik kan gedeeltelijk mijn geld terugkrijgen maar het andere deel blijft een korting bon waar ik niets aan heb. Ik had nooit met dit bedrijf in zee moeten gaan. Ik doe niets aan dan met Alwin Bouwman mailen over dit gedoe. Waardeloos.

Gewenste Oplossing:

Het totale bedrag terug op mijn rekening en niet een deel in de vorm van een kortingsbon en wel gelijk en niet twee dagen op mijn geld hoeven wachten.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Fonq over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Fonq in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Fonq een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Fonq

Heeft op 14 december 2017 om 10:36 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Jan Pool,

Hartelijk dank voor het achterlaten van uw review.

Wat vervelend dat uw bestelling later wordt geleverd dan in eerste instantie is aangegeven. Het komt helaas wel eens voor dat een levering door de leverancier wordt uitgesteld. Dit vinden wij uiteraard erg vervelend, maar wij kunnen de levering vanuit de leverancier niet versnellen.

Wanneer een bestelling wordt geannuleerd, wordt het betaalde bedrag teruggeboekt op de rekening, giftcard of creditcard waarmee de betaling is voldaan. Het is helaas niet toegestaan dit op een andere wijze te doen.

Volgens onze gegevens is de terugbetaling inmiddels in orde gemaakt. Wij zullen u per e-mail nog informeren over eventuele alternatieven voor het door u bestelde product.

Wij excuseren ons nogmaals voor het ongemak. Mocht u verder nog vragen hebben, dan horen wij dit uiteraard graag.

Met vriendelijke groet,

fonQ

Heeft op 14 december 2017 om 11:59 geantwoord

Ik snap niet dat een webwinkel iets aanbiedt dat niet voorradig is. Ik snap ook niet dat ik daar zelf achter moet komen door een e-mail te sturen met de vraag waarom er niet tijdig geleverd wordt. Ik snap ook niet dat een webwinkel zich verschuilt achter eigen procedures die men zelf kan wijzigen: “Het is helaas niet toegestaan dit op een andere wijze te doen.”.
Ik snap niet waarop het terugstorten van geld 2 dagen moet duren, terwijl ik zelf binnen 5 seconden kan betalen (inmiddels staat het geld weer op mijn rekening).
Het aanbieden van alternatieven is goed bedoeld, maar dat schiet niet echt op als je keus ergens op is gevallen.
Ik snap ook niet waarom er in iedere e-mail excuses wordt aangeboden – kennelijk vindt de webwinkel dat ze het niet goed doen – maar dat de excuses niet worden omgezet in daadkracht: lees aanpassen werkwijze.
Ik ben nu alsnog genoodzaakt mijn bestelling opnieuw te plaatsen en maar een lange adem te hebben.

Reactie van de melder van de klacht klachtfonq

9 maanden geleden - Zojuist geprobeerd opnieuw te bestellen en nu doet mijn kortingsbon het ineens niet meer. Slechte zaak allemaal. Opnieuw een mail naar Fonq gestuurd.

Alle klachten die gemeld zijn door klachtfonq