Klacht: Door de te drukke en chaotische douanepost doorgang heb ik mijn vlucht gemist.

op 17 december 2017 over Eindhoven Airport in de categorie Luchthavens

Ik, S.M. Verleun wil met onderstaande omschrijving een klacht indienen omtrent de gang van zaken nadat ik mijn vlucht naar Lisbon (FR 3091 op 17-12-2017) heb gemist.

Om 06:15 stond ik in de wachtrij om mijn handbagage betaald in te laten checken, zodat ik alles mee kon nemen op de vlucht. Bij de balie zat maar één mevrouw en ik heb hier 45 minuten in de rij gestaan om vervolgens het antwoord te horen dat Ryan Air handbage niet omboekt naar incheckbagage, nota bene heb ik bij het boeken van mijn vlucht voor prioriteit gekozen, waardoor ik mijn handbagage normaal gesproken mee zou mogen in het bagageruim. Al met al ben ik vervolgens om 07:00u in gaan checken om vervolgens in de rij te komen staan bij de douane. Op het moment van deelname aan de enorme wachtrij, zijn er maar twee douane poortjes open, en staat het zo vol, dat wanneer ik mijn ticket scan niet eens door kan lopen. Iinmiddels heb ik nog een setje met 6 andere mensen gevonden die ook op de vlucht naar Lisbon moeten, wij proberen op wat voor een manier dan ook om naar voren te komen. Mensen laten ons er vriendelijk langs. Uiteindelijk kom ik aan bij de rij, waar je alles uit je trolley en tas moet halen om vervolgens door de douane te gaan, inmiddels is het 07.50 en wordt er om geroepen dat de gate sluit over 2 minuten. Ik begin enorm hard te rennen, wanneer ik bij de gate aan kom en het gesloten is. Ik vraag nog aan het personeel of wij er nog bij mogen.

De grondmedewerker van de gate gaf ons GEEN medewerking om een poging te wagen om er alles aan te doen om ons nog in het vliegtuig te krijgen. Sterker nog: zij negeerde ons. Ik werd verwezen naar de service balie om mijn vlucht maar om te gaan boeken voor een bedrag waar je hallo tegen zegt. Het vliegtuig was nog aanwezig en inmiddels was het 08:00u, de vlucht zou om 08:10u vertrekken, maar het was wel duidelijk dat ik geen mogelijkheid meer mee mocht op de vlucht. Echter bij de service balie aangekomen reageerde ze ook niet medelevend en konden niets anders zeggen dat ik de volgende dag met een andere vlucht vanaf Amsterdam of Eindhoven als nog naar Lissabon mag meevliegen tegen een forse betaling van een nieuw ticket. Dat was geen optie gezien de kosten van de huidige reis en mijn bank budget.

Ik was erg aangeslagen en enorm teleurgesteld door de zeer slechte verleende service, de onwilligheid van de arrogante grondmedewerker(s) die in onze ogen echt een poging hadden kunnen wagen om er alles aan te doen om mij en alle anderen nog mee te krijgen met de vlucht naar Lissabon.
Aangeslagen was ik, omdat ik ruimschoots op tijd in de rij stond voor de koffer om te checken en de douane.
Aangeslagen was ik, toen ik gehaast aan kwamen rennen met het vliegtuig op nog geen honderd meter afstand zichtbaar in mijn vizier, terwijl de passagierstrap nog aan het vliegtuig gekoppeld was en de deuren nog open stonden.
1 minuut te laat door onmacht wegens chaotische drukte bij de douane.

Geen servicebalie te bekennen van Ryan Air.
De medewerkers van de algemene servicebalie schermden zich af achter de digitale klachtendesk.

Kortom, ik heb mij boos verwonderd over de gang van zaken en de machteloosheid dat ik niets maar dan ook niets tegen deze grote nalatigheid van Eindhoven Airport had kunnen doen.

Een bijkomend feit is dat ik samen met de andere vertraagde mensen twee andere grondmedewerkers hebben aangesproken op de luchthaven, met de vraag wat wij nu moesten doen en of zij even konden doorgeven dat wij er met twee minuten zijn, omdat wij door de drukte vast staan. Deze dames beaamde het probleem bij de te trage douane controle waardoor ook passagiers van de vlucht naar Marrakesch [08:10] en Valencia [08:00] hun vlucht gemist hadden.

Niet alleen de kosten van mijn vlucht ben ik kwijt t.w.v. € 180,00 . Ook had ik een hostel via Ryan Air Rooms geboelt t.w.v. € 80,00 die ik niet vergoed krijg. Dit allemaal door onwil. Terwijl ik ruimschoots op tijd was.

Vergoeding van 2 keer een ticket en verblijf hostel van 8 dagen a € 80,00. Totaal; € 260,00

Ik ben tevreden wanneer Eindhoven airport met een gepaste oplossing komt en er voortaan wat meer medeleven kan getoond worden.

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Eindhoven Airport

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Eindhoven Airport nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door sophiemargotvx