Klacht: Domeinnaam met woord WhatsApp enkel ik word verboden het te gebruiken.

op 22 december 2017 over Whatsapp in de categorie Apps (mobiele applicaties)

Er bestaan op internet diverse sites met het woord Whatsapp in de domeinnaam url van de website. Sommige mensen hebben een mail gehad als ze een woord Whatsapp in hun domeinnaam hadden staan dat ze hun domeinnaam moesten verwijderen met de content erin. Ik zelf heb ook een datingsite en kreeg ook zo’n mail van Whatsapp dat ik mijn domeinnaam moest verwijderen en later ook de content ervan. Anders kreeg ik juridische stappen van Whatsapp. Ik kreeg 3 dagen de tijd na de datum van de mail. Ik heb het overwogen en heb uiteindelijk de domeinnaam verwijded en een nieuwe aangemaakt met een streepje tussen Whats-app dat is niet hun merknaam op papier. Ik ben hiermee mijn toppositie kwijt op Google dat wilde Whatsapp kraag kennelijk want ik zat onder hun link op Google. Nu is het zo dat er nog veel meer sites zijn op internet met het woord Whatsapp in de domeinnaam en die mogen gewoon online zijn en verdienen ook nog eens met seks credits. Mijn site is gratis. Ik vind het oneerlijk wat WhatsApp doet omdat ze mij van Google aftrappen met mijn domeinnaam en de andere sites mogen zonder reden op internet blijven. Sommige sites hebben geen mail en kunnen dus geen mail ontvangen van WhatsApp. Het is dus oneerlijk wat WhatsApp doet.

Hieronder staan de andere sites van andere mensen die online zijn met het word Whatsapp in hun domeinnaam:

https://www.dateplaats.nl/dating-whatsapp Sub

https://www.attractiongym.nl/flirten-whatsapp-tinder/ Sub

https://vandaagvrouwenversieren.nl/vrouwen-versieren-op-whatsapp/ Sub

https://www.datewijsheid.nl/dating-relatie/flirten-via-sms-en-whatsapp.htm Sub

Ik ben tevreden als WhatsApp een nieuwsbericht maakt en alle sites aanpakt met het woord WhatsApp en niet enkel mij of andere kleine mensen die een site beginnen. Ik hou wel van gelijkwaardig en dat doet WhatsApp niet omdat de andere site nu hoger in Google komen en hun gang kunnen gaan met credits verdienen met WhatApp dating of WhatsApp sexsites.

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Whatsapp

Reactie van de melder van de klacht Robin Grasmeijer

5 maanden geleden - Een reactie is welkom door klacht.nl ik had deze per ongeluk uit gezet.

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Whatsapp nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Robin Grasmeijer