Klacht: Dit riekt naar oplichting

op 15 juni 2017 over Dormakaba in de categorie Bewaking & Beveiliging

Ik heb dubbel deuren binnen in mijn huis. die deuren maakte een raar geluid. De aannemer die altijd voor mij alles repareert kon dit niet. Die gaaf het advies het bedrijf te bellen waarvan de naam op de vloerplaat stond: DORMA. Heb dit gedaan via de mail. Heb daar bij 2 foto’s van de vloerveer bij gevoegd om aan te geven welk type vloerveren het waren. Kreeg een orderbevestiging die ik ondertekend terug moest sturen. € 95,00 voorrijkosten en € 85,00 uurtarief. De monteurs, 2 man, zijn gekomen. Hebben gekeken maar konden niets doen, omdat ze de vloerveren niet bij hadden. Kreeg daarna een rekening van € 171,22. Daarop heb ik gebeld met een dame van DORMA die een vaag verhaal vertelde dat de veren bij hun ook niet op voorraad waren maar dat ze besteld waren in Duitsland. Waarop ik zei dat ik twee foto’s er bij had gedaan omdat zij konden zien welk type vloerveer het was. Maar dat was niet waar want veel mensen vergisten zich hadden een ander merk vloerveer en omdat te voorkomen had ik die foto’s erbij gedaan, volgens haar. Hier heb ik het gesprek maar afgebroken. Waarna ik na ongeveer een uurtje terug gebeld werd en gezegd werd: Sorry wij hebben heel veel steken laten vallen en u krijgt een creditnota van ons. Daarna kreeg ik een opdracht tot reparatie van DORMA € 444,60 Excl. en montagekosten inclusief voorrijdkosten bedragen € 600,00 Excl. B.T.W. Na dat ik die ondertekend terug heb gestuurd werd ik gebeld door de planner van Rovato Techniek om een datum te plannen. Op de geplande datum zij twee monteurs van Rovato Techniek 1 uur en 5 minuten aan het werk geweest. dit heb ik zelf opgenomen Dus 2 uur en tien minuten gewerkt voor € 1.263,97 Incl. B.T.W. Hierin zit wel 537,97 aan materialen. Maar dan nog blijf er over € 726,00 voor twee uur en tien minuten werk en voorrijkosten. Heb gebeld en gemaild met de heer Joost den Uyl. Heb hem verteld dat ik het een heel hoge uurprijs vond en ik dat niet kon weten hoe lang die reparatie zou duren omdat ik een leek ben op dat gebied. Hij zei dat ik daar opdracht voor had gegeven en dat ik het moest betalen en niet zo moest zeuren.

Als Dormakaba b.v. een factuur stuurt met normale prijzen en van mijn eerste factuur een creditnota stuurt zoals belooft

Alle klachten die gemeld zijn door André Driessen