Klacht: Discriminatie van een subcultuur

op 16 augustus 2017 over Vara in de categorie Omroepen

Laatst is er door de Vara een video gemaakt met de vraag of emo’s een gevaar zijn voor de samenleving, waarbij mensen die niks afweten van deze subcultuur behalve het stereotype het programma presenteren. De subcultuur word onzin aangeschreven zoals dat iedereen zichzelf zou snijden en dat we WILLEN dat anderen het ook doen, niks is minder waar. Maar omdat mensen tegenwoordig zelf al niet meer na kunnen denken wordt dit stereotype versterkt en zorg je ervoor dat een subcultuur nog meer moeite krijgt geaccepteerd te worden, men mag toch piercings hebben en kleding dragen die ze zelf willen? Of is nederland geen vrij land meer?

Ik ben tevreden wanneer er officieel excuses aan worden geboden voor de stereotypering van de "emo" community, niet alleen dat, maar de gast die ondervraagt wordt door de presentatrice moet ook zn excuses aanbieden.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vara

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Vara nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Christion97