Klacht: Discriminatie

op 06 augustus 2020 over Oostappen Vakantieparken in de categorie Vakantieparken

Samen met mijn 2 kinderen naar het binnenzwembad. Wij verblijven op het vakantiepark De Berckt in Baarlo van Ooststappen groep. Na al een kwartier binnen te zijn in het zwembad komt de badmeester naar mij toe. Voorover geleund (zonder 1.5 meter afstsndhoudend) en zegt ‘U moet nu het zwembad per direct uit want dit is geen zwemkleding. Ik gaf aan dat dit wel degelijk zwemkleding is, wellicht alleen iets bedekter. Ik gaf ook aan dat het de toon is die de muziek maakt. Echter had de badmeester al een duidelijk vooroordeel en wilde dat ik wegging. Ik vertelde de badmeester dat ik 2 dagen geleden hier ook had gezwommen en zijn collega bij binnenkomst nog een gesprekje met mij had over dat ik een leuke burkini aanhad.
Ik liep naar zijn collega die het bevestigde dat het wel zeker zwemkleding is. Ik vroeg een gesprek met de manager en deze vond hedenochtend plaats. De parkmanager Dhr. Ed van Zoelen zat in hetzelfde kantoor op de achtergrond. Ik schetste water was gebeurd en liet mijn zwemkleding zien aan de manager. Deze had mij al eerder in het zwembad gezien met mijn kleding. De manager verdedigde de badmeester en ik maakte notities. Plots stond de parkmanager naast mij (die dus niet bij het gesprek zat) en was woest. Hij schreeuwde dat ik weg moest en maar een klachtenformulier moest invullen. Ik belde de politie, omdat ik me zeer geïntimideerd voelde.
Wat een vreselijke ervaring. Ben opgelucht dat ik goede adviezen van de politie heb gekregen die duidelijk hebben gemaakt dat het niet de eerste keer was dat een bezoeker van Opstappen herft gebeld.

Laat ik aan Dhr. Es van Zoelen over, parkmanager van de Berckt in Baarlo

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Oostappen Vakantieparken

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Oostappen Vakantieparken nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Gartit