Klacht: Discriminatie

op 28 juli 2016 over FNV in de categorie Vakbonden

In het laatste cao overleg voor het openbaar vervoer is o.a afgesproken dat mensen van 60 jaar of ouder het recht hebben om vier dagen te gaan werken, hier is dan ook met de werkgevers een regeling voor afgesproken, tot mijn verbazing worden mensen van 60 jaar of ouder die nog niet tien jaar in dienst zijn hiervan uitgesloten, dit is absoluut onacceptabel, want hiermee wordt een grote tot deze groep behorende mensen gediscrimineerd, alvorens hier officieel aangifte van te doen graag uw reactie.

Als iedereen die tot de groep 60 jaar of ouder behoort in het openbaar vervoer als gelijke wordt behandeld en er niet langer uitzonderingen worden gemaakt of verzonnen.

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar FNV over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door FNV in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat FNV een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

FNV

Heeft op 28 juli 2016 om 12:20 geantwoord

Heeft op 02 augustus 2016 om 11:46 geantwoord

Lidmaatschap of niet, is in deze zeker niet van belang, de mening van een groep mensen die waarschijnlijk in de minderheid is, zal in deze niet worden gehoord, toch wordt er hier opnieuw een groep uitgesloten, precies zoals eerder gebeurde bij de cao onderhandelingen van 2014, waarin de groep parttimers helemaal werd uitgesloten, de enige oplossing lijkt dan ook om officieel opnieuw een klacht wegens discriminatie neer te leggen bij de daarvoor bevoegde instanties.

mvrg
E.Schmidt