Klacht: DHL maakt domme fout maar weigert restitutie.

Pianola op 15 april 2015 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
DHL has resolved this complaint
✅ Klacht opgelost op 15 april 2015
Reactie van het bedrijf:

Deze klacht is reeds in behandeling genomen op klacht.nl onder een ander klachtnummer. Voor meer informatie en verdere vragen en opmerkingen verwijzen we u graag naar https://www.klacht.nl/dhl/klacht/dhl-zendt-pakket-ten-onrechte-retour-ipv-het-gewoon-af-te-leveren/ Met vriendelijke groeten, DHL Parcel Webcare

Bedrijf DHL
Status Opgelost
Datum 15 april 2015

Samenvatting wordt geladen...

Mijn Klacht:

Een pakket uit Duitsland werd op 12 januari aangeboden toen ik niet thuis was. Geen bericht ontvangen, omdat de bezorger ervan uitging dat op dit adres nooit iemand aanwezig is behalve op zondag (bespottelijk natuurlijk). Pakket teruggestuurd naar de afzender, zelfs zonder mij in de gelegenheid te stellen het bij een pakketshop op te halen of zo. Vervolgens weigert DHL mij het ten onrechte betaalde bedrag te restitueren. De fout ligt immers geheel bij hun slordige bezorger.

Gewenste Oplossing:

Wanneer ik het geld zal hebben terugontvangen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 15 april 2015 om 12:39 geantwoord

Geboden Oplossing:

Deze klacht is reeds in behandeling genomen op klacht.nl onder een ander klachtnummer. Voor meer informatie en verdere vragen en opmerkingen verwijzen we u graag naar https://www.klacht.nl/dhl/klacht/dhl-zendt-pakket-ten-onrechte-retour-ipv-het-gewoon-af-te-leveren/

Met vriendelijke groeten,
DHL Parcel Webcare

Reactie van de melder van de klacht

11 jaren geleden - DHL stuurt mij steeds van het kastje naar de muur, in plaats van mij gewoon het geld terug te betalen. Het is hun domme fout, mij valt helemaal niets te verwijten. Klacht dus NIET OPGELOST!!!!!

Bericht van

11 jaren geleden - Beste heer, Ik begrijp dat u niet de gewenste oplossing is geboden. Mijn excuses als u hierdoor de indruk krijgt dat wij u iets verwijten. Wat wij u echter ook al in de vorige klacht hebben vermeld kunnen wij u niet de gewenste oplossing bieden. U vraagt om restitutie van DHL Parcel Nederland, terwijl er aan u door ons geen kosten in rekening zijn gebracht. Er heeft alleen een transactie plaats gevonden tussen u en de verzender, en tussen de verzender en Deutsche Post. U kunt als ontvanger de restitutie die u wenst dus enkel bij de verzender opeisen. Nogmaals excuses voor alle ongemak. Met vriendelijke groet, David

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM