Klacht: Defecte accu

op 06 december 2017 over Huawei in de categorie Mobiele Telefonie

Mijn accu is defect geraakt doordat ik mijn telefoon aan een USB lader heb opgeladen die niet voldoende stroom levert. Nogal vreemd (en zeker ongelofelijk) dat de telefoon geen melding geeft of zelfs niet stopt met laden om schade aan de telefoon te voorkomen. Wat dat betreft heet Apple dat wel goed voor elkaar. Ik heb hierover contact gehad met de klantenservice, maar daar werd ik ook niet vrolijk van.De telefoon heb ik inmiddels al laten repareren door een bedrijf uit de buurt. Ik heb de telefoon niet opgestuurd omdat het display ook door dit bedrijf is vervangen en de garantie dan blijkbaar vervalt. Ik stuur mijn telefoon niet op, dit om de volgende redenen: Deze gaat nar Dynafix en daar wordt uitermate slecht gerepareerd,het display toch buiten de garantie vervalt en ik mijn toestel 2 weken kwijt ben. Ook de ronduit zeer slechte communicatie met Dynafix is ontoelaatbaar om daar tevreden over te zijn.

- Kosten van de accu vergoed (€49,--)
- Aanpasing in de firmware van de telefoons, zodat dit niet meer kan voorkomen

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Huawei

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Huawei nog niet in behandeling is genomen.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Huawei in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Huawei een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Huawei

Heeft op 21 januari 2018 om 10:49 geantwoord

Heeft op 06 februari 2018 om 21:05 geantwoord

Een defect scherm valt altijd buiten de garantie. Overigens heb ik zeer slechte ervaringen met Dynafix (gelukkig ben ik niet de enige), dus daar laat ik mijn toestel niet meer door repareren. Samsung is door die club mij als klant kwijtgeraakt. Overigens ben ik zo vriendelijk geweest om jullie klantenservice te vertellen dat dit ook mijn laatste Huawei telefoon gaat worden als dit niet opgelost wordt. Vonden ze teleurstellend, maar ik zit er niet mee. Het is een ernstige technische tekortkoming in de firmware van de telefoon (mij maak je niet wijs dat de laadstroom niet gemeten wordt). Wat dat betreft beschermd Apple haar toestellen wel goed. Inmiddels heb ik de verkoper van de telefoon ook op de hoogte gebracht. Het gaat om een Honor 8.

Alle klachten die gemeld zijn door Rdgroen