Klacht: De Gouden Formule S1 E2: zwemmen met dolfijnen.

op 09 maart 2020 over SBS 6 in de categorie Omroepen

In deze aflevering gaan de twee dames met een gezamelijk IQ dat overeenkomt met dat van één stoeptegel lekker zwemmen met dolfijnen.

Er heerst natuurlijk al veel kritiek over het zwemmen met deze dieren en de omstandigheden waarin ze worden gehouden. Natuurlijk is de verzorgster waarmee ze in gesprek raken het hier ook wel mee eens. Maar het wordt vooral overdreven en valt allemaal wel mee, zo luidt de verzorgster.

Na een gesprek met ontzettend domme uitingen van beide kanten, gaan de trutjes dus lekker zwemmen met dolfijnen. Ook leuk is dat de illusie wordt opgewekt dat de zwembaai openlijk in contact staat met de oceaan en dat de dieren daar dus vrijwillig blijven.

We weten inmiddels allemaal dat zwemmen met dolfijnen moet stoppen. Toch gaan ze met dit programma hun gang.

Het kwaad is al geschied, namelijk dat veel van SBS6 haar niet al te snuggere publiek (ook wel te vergelijken met kinderen) een totaal verkeerd voorbeeld te zien hebben gekregen en nu wellicht zelf in een tropisch oord óók gaan dolfijn-zwemmen.

Er wordt hard gewerkt door dierenbeschermingsinstanties om het geld van de welvarende westerlingen uit de buurt te houden van duistere, illegale dierhandel- en dierhoudingspraktijken. Jammer dat SBS6 met het uitzenden van dit programma nu een stap terug heeft gezet.

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over SBS 6

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over SBS 6 nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Kensoir