Klacht: Consequent onduidelijk en komen afspraken niet na

op 17 oktober 2016 over Vestia in de categorie Woningcorporaties

Ik had vandaag een afspraak met dhr. Ron Buijs van de firma Vestia. Om drie uur zou de laatste controle worden uitgevoerd en de sleutels worden ingeleverd. Na bijna een uur te hebben gewacht de klantenservice gebeld. Die mij informeerde dat dhr. Buijs niet zou komen en dat ik de sleutels op een van hun Rotterdamse vestigingen in diende te leveren. Wat ik helaas niet heb gered, wegens de spits en de behoorlijke afstand van mijn woonplaats Hoogvliet (kantoor sluit om 16:30). Tevens heb ik ook een klacht over de klantenservice. Ik had enkele spullen, waaronder laminaat van slechts twee jaar oud ter overname. Vestia geeft hier natuurlijk niets voor maar dat kon ik eventueel arrangeren met de volgende huurder. Na vier weken was ik nog steeds niet benaderd over een potentiële nieuwe huurder. Bij navraag werd mij kortaf medegedeeld dat ze vanzelf contact opnemen als ze iemand hebben. Aangezien de korte tijd vroeg ik of het mogelijk was dat dit ook na het inleveren van de sleutel nog mogelijk was. Dit was geen probleem volgens de dame in kwestie. Toen ik vandaag wederom contact had met de klantenservice bleek dit niet waar te zijn. Ik mag het laten liggen maar ontvang geen compensatie. Ik accepteer dit absoluut niet en wil een tegemoetkoming in deze. Ik heb vele verbeteringen aangebracht in het appartement en dat de verhuurder hier terughoudend in is was mij al lang bekend. Maar dat zij bewust hinderen tussen mij en de potentiële nieuwe huurder is onacceptabel. Tevens weiger ik extra te betalen voor het later inleveren van de sleutels omdat Vestia de afspraken niet nakomt. Ik schroom in deze niet om contact op te nemen met Radar en juridische assistentie in te schakelen. Ik waardeer het absoluut niet dat zij mensen op deze manier geld af proberen te troggelen.

Ik wens dat Vestia bemiddeld tussen mij en de potentiële nieuwe huurder met betrekking tot eventuele overname. Tevens weiger ik een extra dag huur te betalen wegens een dag later de sleutels in leveren. Vandaag heeft mij reeds een vrije dag gekost en ik zal wederom vrij moeten nemen om deze alsnog in te moeten leveren.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vestia

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Vestia in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door Robin1990