Klacht: Compleet gebroken fiets

op 04 november 2017 over ITEK in de categorie Fietsenwinkel

De fiets van mijn zoon is compleet in twee stukken gebroken.
Mijn zoon heeft daardoor een behoorlijke val gemaakt. Als eerste heb ik een mail gestuurd naar de klantendienst van Itek. [email protected] Hierop kreeg ik geen reactie daarom heb ik maar contact opgenomen met de winkel. Zij zouden mij proberen door te verbinden met de klantendienst maar het was helaas niet gelukt. Ik heb die dag 3 keer gebeld en 3x zonder resultaat. Na 3 dagen kreeg ik reactie van Michael van de klantendienst of ik de aankoopbon wilde opsturen. Dat was zijn enige reactie. Hij had ook even kunnen vragen hoe het was met onze zoon. Nadat ik de aankoopbon had doorgemaild was het weer akelig stil bij Itek. Toen zijn mijn vrouw en ik met de in tweeën gebroken fiets maar op bezoek gegaan in de winkel in Kaulille. Daar moest de assistent bedrijfsleider Nick contact opnemen met zijn baas Jos. Nadat Nick twee keer contact had opgenomen met Jos kwam hij met de oplossing. De fiets was 5 jaar en 4 maanden oud en hij kon maar 2 jaar garantie geven op het frame dus hij kon niets vergoeden. Hij gaf een korting van € 40,- op een nieuwe fiets. Hij was het wel met ons eens dat het een fabrieksfout was. Dit vonden wij onacceptabel en zijn naar huis gereden. Thuis aangekomen zijn wij toch verder gaan zoeken op internet en nu blijkt dat wij 5 jaar garantie hebben op een frame. Dus toch maar weer telefonisch contact opgenomen en aangegeven dat er 5 jaar garantie op een frame zit. Er veranderde niets aan de zaak. Toen maar weer opnieuw naar de winkel gebeld voor het telefoonnummer van de klantendienst. Toen contact opgenomen met Gijs van de klantendienst. Hij zei “1 dag over de 5 jaar garantie heen en je hebt geen garantie meer”. Zie onderstaande naar de foto’s van de fiets. Ik heb aangegeven wat er gebeurt was maar het gesprek was klaar. Dit alles in een termijn van twee weken. Ik had van horen zeggen dat de service slecht was maar dat de service zo slecht is had ik nu ook weer niet verwacht. Respectloos. Ik heb 1 foto bijgevoegd maar ik heb uiteraard meer foto’s.

Ik ben tevreden als wij met respect behandelt worden. Als ik een mail stuur met een klacht dan zou ik verwachten dat ik binnen twee dagen een reactie krijg met de vraag hoe gaat het met uw zoon en hoe kunnen wij dit samen oplossen. Ik begrijp dat ik 4 maanden buiten de garantie zit maar als onze fiets in twee stukken breekt dan hoop ik op mee coulance dan dat zij geven. De medewerkers bij Itek willen gewoon niet meewerken om een oplossing te vinden, zij sturen je A naar B of zij ontwijken je vragen, wij vinden dit respectloos.

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over ITEK

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over ITEK nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door John Mollen