Klacht: Compensatie kosten Au Pair Cheyenne Parijs

op 03 augustus 2017 over Cultural Care Au Pair in de categorie Online Reisbureaus

Gebrekkige begeleiding au pair in America programma.
Mijn dochter zou voor 13 maanden als Au Pair naar Amerika gaan. Ze had een zeer negatieve ervaring met haar host family en wilde nog maar 1 ding en dat was terug naar huis. Je zou denken dat ze dan terug kon vallen op de lokale organisatie daar (LCC) echter die hebben haar letterlijk in de kou laten staan.

Nu ik deze klacht wil doorspelen naar Amsterdam word ik doorverwezen naar Clare Mifsud van het kantoor in Zwitserland. De communicatie is enkel in het engels en het begrip voor de situatie van de Au pair is nul.

Nu probeer ik toch een deel van de door haar gemaakte kosten terug te krijgen. Ik heb meerdere keren gebeld en gemaild echter helaas wordt haar verhaal gebagatelliseerd en wordt alleen het verhaal van de host family en de LCC gehoord.
Ik vind het schandalig dat deze organisatie geen luisterend oor heeft voor de au pair en dat deze bij een negatieve ervaring er dus compleet alleen voor staat.

Er is een hoofdkantoor in Amsterdam, echter de contactpersonen die mijn dochter daar had zijn om de een of andere reden verdwenen. Alle gesprekken verlopen in het Nederlands, tenzij men een klacht heeft dan is er niemand thuis en wordt er alleen gecommuniceerd in het engels. De conclusie van Clare is letterlijk “eigen schuld dikke bult”
wij hebben geen enkele boodschap aan jou en zullen de door jouw gemaakt kosten dan ook niet vergoeden.

Mijn dochter, Cheyenne heeft echter wel een jaar lang moeten sparen voor deze helaas mislukte ervaring, waarbij de begeleiding uiteindelijk een wassen neus bleek te zijn. Behalve geld en frustraties heeft haar dit dan ook een flinke knauw opgeleverd.

Helaas geeft Cultural Care geen enkel gehoor aan enige compensatie.

Kosten waren € 899,00 programmakosten plus € 840,00 extra kosten voor de Erika verzekering voor 13 maanden. Daar kwam nog ca. 200,00 euro bij voor visum, verklaring van goed gedrag en internationaal rijbewijs. Daarnaast heeft ze haar eigen terugvlucht moeten betalen (ca 900,00 euro)

Je zou denken dat het kantoor in Amsterdam het nog voor de Au Pair op zou nemen maar niets van dat alles. Ze zijn wel vriendelijk maar doen niets en verwijzen je enkel door.

Jammer, ik had meer vertrouwen in deze organisatie dan dat ze uiteindelijk waarmaken.

Ik zou tevreden zijn als Cheyenne in ieder geval een deel van de gemaakte kosten gecompenseerd kreeg.
Dat wil zeggen in ieder geval de extra verzekeringskosten tbv 840,00 en daarnaast de helft van de gemaakte kosten voor de terugreis.

Het zou ook zeker fijn zijn als Cultural Care ook begrip zou hebben voor de Au Pair en niet alleen voor de Hostfamily en de LCC

Alle klachten die gemeld zijn door Cathy Kolbrink