Klacht: Chauffeur 57

op 27 december 2017 over De Lijn in de categorie Kappers

Het is niet de eerste keer dat ik klachten heb over delijn en elke keer heb ik me ingehouden om klacht in te dienen. Eerdere gebeurtenissen : Chauffeur 57 heeft me 2 keer op verschillende dagen mij proberen over te rijden, terwijl ik aan mijn halte stond en deze niet wou stoppen. Dezelfde chauffeur heeft mijn vriend één keer bijna overreden wanneer hij over de zebrapad over stak, omdat deze niet wou wachten en gewoon meteen wou door rijden. Een andere feit is wanneer ik en een oudere colega op de bus op de gentsesteenweg (NIET bus 57) aan het wachten waren. We stonden daar al 1 uur te wachten, waarbij deze nog steeds niet aan kwam. We hebben dan de helft van de weg gedaan, we stonden 2 meter max van een halte en hebben teken gedaan aan de chauffeur, waarbij deze naar ons keek en gewoon door reed. Over de laat komen van de bussen, zal ik niet eens beginnen want daarbij zal ik een boek moeten schrijven met al de te laat-komen of gewoon niet doorkomen van de bus 57. Op een andere dag wanneer ik op de bus 57 aan het station aan het wachten was en een onbekende oudere vrouw. Het was 22u. We stonden te wachten op de bus waarbij deze bij het aankomen meteen doorging zonder te stoppen. Misschien té enthousiast om naar huis te gaan ? We hebben op de volgende gewacht tot 23u01. Dan zou er een nieuwe moeten zijn. Die is dan ook weer niet doorgekomen, waardoor ik als tiener en de vrouw als 60-70 jarige te voet naar Hofstade in het donker moesten stappen!
Nu vandaag om 17u15 stond ik al aan de halte te wachten op de bus 57, die zou moeten doorkomen om 17u26, wat niet zo was! Ik heb een kwartier mogen wachten op de bus! Ik besliste dan om naar de volgende halte te beginnen stappen, dachtende dat deze toch niet meer zou door komen.. Ik vertrekte net, en besefte dan bij het omdraaien dat de bus er eindelijk was. Ik besliste dan om een kleine sprint te doen om snel aan de halte te staan voor dat hij aankomt. Deze zag dat ik me haastte en deze zou halen dus besliste chauffeur 57, gas te laten en snel door te rijden zodat hem niet haal. Ik deed teken van neen ik haast me voor u/de bus en deed teken van dat hij te laat is. Hij besliste me een fuckyou-vinger te doen en door te rijden.
Ik ben al jaren vaste klant van de lijn en heb sinds mijn 12 jaar een jaar abonnement elk jaar ! Ik vind dit schandalig en ben het beu om mijn mond te houden ! Ik betaal elk jaar een abonnement voor de wind ! Ze worden betaald en dan nog zijn deze niet te vreden om te werken !!

Vriendelijkere chauffeurs, bussen die op tijd zijn en doorkomen !

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over De Lijn

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over De Lijn nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door mr2017