Klacht: Chantage praktijken onterechte vorderingen

op 31 januari 2014 over Lindorff in de categorie Incassobureaus

Helaas reageert Lindorff niet op mijn klacht bij de consumentenbond https://www.klachtenkompas.nl/lindorff/onterechte-vordering-lindorff(kunnen ze geen sier maken met oplossingscijfers)

In 2008 had ik een contract bij Orange (nu t-mobile). Na afloop kreeg ik nog een (foutieve) afrekening van ongeveer 110 euro. Deze heb ik betwist en alleen de verschuldigde laatste maand overgemaakt. T-mobile wenst totaal niet te reageren (ook niet op andere klachten voortkomend uit de overstap)

Lindorff heeft deze vordering uiteindelijk opgekocht en stuurt nu wat bedreigende brieven en vallen me per telefoon lastig. Bovendien sta ik bij Lindorff geregistreerd als openstaande incasso, maar is er geen mogelijkheid deze aan te vechten. Met deze registratie (=pure chantage) is het soms moeilijker ergens anders contracten af te sluiten.
Daarnaast geven medewerkers van Lindorff (bewust) misleidende informatie via de telefoon om je te overtuigen tot betaling over te gaan.

Lindorff oordeelt wel hier of een vordering terecht is of niet, en plaatsen je wel in een database als wanbetaler. De omgekeerde wereld!!

Overigens geven ze inmiddels al een “korting” van 25% op mijn “schuld”

Of laat de rechter oordelen over de vordering. Ik kom met alle plezier uitleggen dat het niet klopt. Daarnaast heb ik telefoon-gesprekken met medewerkers van de klantenservice van t-mobile die bevestigen dat het niet klopt.

Of het verwijderen van de vordering + alle daaruit vloeiende registraties.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Lindorff over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Lindorff in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Lindorff een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Lindorff

Heeft op 01 februari 2014 om 12:22 geantwoord

Deze klacht is afgehandeld door Lindorff. Dit betreft een klacht die ook door klager is ingediend in augustus 2013. Lindorff heeft klager in een e-mailbericht op 1 februari 2014 verwezen naar haar e-mailbericht van 22 augustus 2013, waarin duidelijk uitkeg wordt gegeven. Klager heeft zelf aangegeven geen enkele medewerking te willen verlenen. Op verzoek van klager zal een gerechtelijk traject worden gestart.

Heeft op 25 februari 2014 om 17:49 geantwoord

Hahaha.. wat een grappenmakers. Deze klacht loopt al uit 2008, en wat voor medewerking? Ik ga niet betalen, aangezien het onterecht is. In augustus werd al aangegeven een "gerechtelijk" traject te starten. Maar tot heden nog niets gehoord.

3 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Lindorff beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door Oplichterslindorff