Klacht: busreis Parijs

op 31 juli 2016 over Slangenreizen in de categorie Online Reisbureaus

Op maandagnacht 24 juli, ben ik voor de eerste keer met Slangenreizen naar Parijs geweest. Jaarlijks ga ik op reis met verschillende organisaties. Hierbij dien ik een klacht in tegen de chauffeur die ons vervoerde. Allereerst arriveerde de bus ruim een halfuur later dan gepland. In eerste instantie zou de bus moeten vertrekken om 00:30 uur. De bus arriveerde om 00:45 uur en uiteindelijk is de bus om 01:00 uur vertrokken vanuit Amsterdam, Holendrecht. Wij kwamen ruim 1,5 uur later aan in Parijs. Buschauffeur Sjoerd neemt het niet zo nauw met de tijd. En die stadstour die zo mooi omschreven stond in de omschrijving op de website, heeft nooit plaatsgevonden. Waarom dit niet het geval was, is nooit medegedeeld door de buschauffeur.

Ook op de terugreis is het weer zover, net zoals de heenreis is er vooraf door de buschauffeur een concrete tijd afgesproken over het verzamelen bij de bus. Toen wij op de ophaalplek arriveerden was de bus nog niet aanwezig. Wij hebben niets van de chauffeur vernomen dat hij later zou zijn terwijl dit rond dit tijdstip al wel bekend was. Hadden wij dit geweten hadden wij nog ergens binnen iets kunnen drinken. Nu hebben wij ruim anderhalf uur buiten gestaan, letterlijk in de kou en regen. Er was niet eens een schuilplek.
Net zoals de heenreis, verschijnt de buschauffeur veel later dan afgesproken. In eerste instantie zou de bus om 22:00 uur in de avond vertrekken. Uiteindelijk zijn we ruim 1,15min later vertrokken naar Nederland. Er is totaal geen communicatie geweest met de buschauffeur naar de passagiers toe, Gelukkig was er een passagier aanwezig die de buschauffeur wel te pakken kreeg en die gaf toen aan dat de bus 15 min later zou arriveren ( maar ondertussen was het toen al 22:45). Ik vind dit ronduit schandalig.

Gedurende de heenreis stond de airco aan, dit is VERPLICHT volgens de wet. Er hoort een minimale tempratuur in de bus aanwezig te zijn. Het was koel in de bus, maar nog wel te doen. Doordat veel passagiers gingen klagen is de airco op de terugreis volledig uitgeschakeld. Dit is onverantwoordelijk, vooral als de buschauffeur al oververmoeid is. Als gevolg daarvan werden mensen onwel, misselijk inclusief ikzelf.
Behalve de airco laat ook het comfort in de bus behoorlijk te wensen over. Op de website van Slangen Reizen staat: ‘De luxe touringcars vervoeren u veilig en comfortabel naar….’ De touringcars zijn helemaal niet luxe. Dit is niet de eerste keer dat ik een busreis meemaak, maar zeker wel de minst comfortabele. We hadden amper beenruimte en een voetensteun ontbrak. Deze tekst is ronduit misleidend.

Ook was volgens mij en mijn medepassagiers onze buschauffeur slaapdronken. De rijstijl van de desbetreffende buschauffeur Sjoerd, was niet om naar huis te schrijven. Er werd voortdurend geslingerd en zijn rijstijl was om van te huilen, meerdere malen reed hij over de markeerstrepen op de wegen en ik en mijn medepassagiers waren bang, dat we in een vangrail zouden belanden.
Tenslotte, was het belachelijk dat deze man tijdens elke bus stop ( om de mensen af te zetten op de opstaplaatsen tijdens de terugreis) een sigaret ging roken, dit zorgde voor heel veel vertraging.
In eerste instantie zouden wij inclusief met de al gemaakte vertraging om 4:00uur in de ochtend aan moeten komen, uiteindelijk zijn wij pas om 7:00 uur op Amsterdam, Holendrecht aangekomen.

Ik hoop dat jullie mijn klacht serieus nemen , ook ter bescherming van toekomstige passagiers. Ik hoop spoedig van u te vernemen.

Een vergoede reis naar Parijs, uiteraard volledig betaald en verzorgd door Slangenreizen.

Verbeterpunten in het vervolg voor Slangenreizen:
• De buschauffeur hoort netjes stapsgewijs uit te leggen wat er gaat gebeuren en wanneer er een vervolg stop is en hoelang het nog kan duren. Dat is voor de klant handig om te weten wat er nog te wachten staat.
• Ook is het van belang dat de buschauffeur in het vervolg zijn afspraken nakomt en op de afgesproken tijd aankomt.
• Daarnaast was het fijn geweest als de buschauffeur niet na iedere stop een sigaret opstak, want dit maakte de busreis alleen maar langer.
• Een slaap dronken chauffeur achter het stuur is uiteraard een NO GO. Dit mag nooit en ten nimmer gebeuren, een extra buschauffeur mee laten rijden kan geen kwaad. Zo kunnen beide chauffeurs elkaar afwisselen en zullen zij niet oververmoeid raken.
• Tenslotte, is het volgens de wet verplicht om de airco gedurende een busreis aan te laten, zelfs als er passagiers hierover klagen. Het is dan ook niet raadzaam noch verstandig om deze uit te doen en al helemaal niet als je oververmoeid bent als buschauffeur zijnde.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Slangenreizen

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Slangenreizen nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door shanice.