Klacht: Busreis Parijs 1 dag met rondvaart op de Seine

op 02 augustus 2016 over Slangenreizen in de categorie Online Reisbureaus

Beste,

Ik en mijn vriendin hebben via slangenreizen een dagtrip Parijs met rondvaart op de Seine geboekt. Parijs en de rondvaart waren perfect, niks op aan te merken. Wat wel erg vervelend is is dat je tijdens de reis, nog ruim 7-8 stops maakt, waardoor zoals zo velen hier, we niet de stadstour kregen, welke wij wel graag hadden willen zien. Ik lees dat praktisch bij geen enkele reis die tour doorgaat. Mooie marketing truc, maar mag dat wel? Afijn, komen aan bij de boot, chauffeur kaartjes halen, iedereen die niet de bootreis deed moest uitstappen, wij krijgen kaartjes in onze handen gedrukt, en de chauffeur verlaat de bus zonder uitleg…. Iedereen bleef begrijpelijk zitten. 10 minuten later, komt de chauffeur weer de bus in “als je de boottocht hebt, moet je hier eruit”. Had dat dan eerder gezegd! Uitleg van de chauffeur was onvoldoende. Wat verstaan jullie tevens onder “luxe touringcar”? Zo een dat je na 2 uur niet meer weet hoe je moet zitten op de harde stoelen van een oude bus? Of zo een dat je na 2 uur pijn aan je knieen krijgt, omdat er gewoon veel te weinig been ruimte is? En dan ben ik echt niet de langste met 1.84m.

Terugreis:
We zouden om 22.00 opgepikt worden, bus komt uiteindelijk om 23.30 aan, sorry maar dan had ik wel nog iets bezichtigd… Bus komt…en dan geeft jullie geniale planning door dat we een andere bus moeten krijgen ivm geen reden??. En het erge, deze bus was stuk, reed niet harder dan 5km/h, kwam niet op touren, airco stuk.

Paniek heerste aangezien de chauffeur, zonder iets om te roepen op de intercom met 5km/h rode lichten pakte, kruispunten overstak, bijna ongelukken veroorzaakte om de bus te proberen te fixe en in hogere toeren te krijgen (nadat passagiers na 10 min gingen vragen wat er is, werd dat duidelijk). Veel passagiers wilden een andere bus, want het geloof was weg dat deze (ongekoelde) bus ons niet naar Nederland zou brengen. Buschauffeur geirriteerd dat mensen niet blijven zitten en buiten wachten op een oplossing. Tevens wilde de chauffeur gewoon deze mensen achterlaten!! Dat mag toch niet…ongelooflijk. uiteindelijk met behulp van de technische dienst de bus aan de praat gekregen, schoorvoetend ging iedereen toch maar naar binnen aangezien het geloof in die bus weg was. De gemoederen liepen zo hoog op dat er bijna zelfs een vechtpartij ontstond tussen passagiers…begrijpelijk, als niemand iets weet en geiriteerd is van de slechte communicatie. Ook werd na de rustpauze stop vergeten de (stukke) airco aan te zetten, waardoor de bus geheel beslagen was en letterlijk druppels op mn hand vielen, van de vochtige aanslag. Al met al, geleerd gewoon de Thalys te pakken voor dat geld, dan heb je nog zelfs lunch en snacks en genoeg been/lig/beweegruimte. Uiteindelijk ook vele uren te laat in nederland, ruim 09.00.

Groet.

Chauffeurs instrueren, op training gooien, want wat jullie ze geleerd hebben is onvoldoende.

Een compensatie voor de geleden schade (vriendin heeft vrij moeten nemen aangezien we sochtends om 10.00 pas thuis waren, dus even slapen ging niet meer).

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Slangenreizen

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Slangenreizen nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Oemar91