Klacht: Burenoverlast

op 18 augustus 2017 over Woonwaard in de categorie Woningcorporaties

Ik ervaar al zes jaar ernstige burenoverlast. Ik woon in een energielabel G woning, dit betekent dat er een eensteensmuurtje tussen mij en de buren staat. Hun keuken staat tegen mijn woonkamer aan. Deze buren wonen hier 55 jaar en weten dus goed hoe gehorig het is.
Met name de buurvrouw is de HELE dag in de keuken bezig. Dit lijkt mij onnodig als je als echtpaar bijna 80 bent. Dit is duidelijk treiteren en het lijkt of ze de pannen tegen het plafond aangooit. Vooral het schrikken elke keer bezorgt mij lichamelijke klachten. Mijn indicatie tegen hoge bloeddruk is hierdoor verhoogd, om over het slaapgebrek en de stress maar te zwijgen.
Daarbij gooien zij de deuren dicht. Dit zijn houten deuren tegen houten kozijnen, dus u kunt zich de keiharde klappen voorstellen. Ik schrik hier elke keer (zo\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\’n 60 keer per dag) enorm van. \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\’s Avonds zit ik met hartkloppingen op de bank.
Dit gebeurt ook met de keukenkastjes. De buurvrouw moet zeker 30 keer in een keukenkastjes zijn als ze gaat koken. En elke keer worden deze dichtgesmeten.
In de weekenden beginnen zij om negen uur te rommelen, stommelen, beuken, tikken, kloppen etc. Dit duurt de hele ochtend, zowel op zaterdag als op zondag.
Een aandachtspunt; de buren aan de andere kant van mij hoor ik nagenoeg nooit en als ik ze hoor zijn dat normale leefgeluiden.

Tevens houden ze mij enorm in de gaten. Als iemand mijn pad oploopt naar de voordeur, staan zij of tegen het raam met hun neus of ze gaan zelfs buiten kijken wie het is. Als ik in de voortuin aan het werk ben staan ze ook te kijken. Het liefst boven, zodat ze denken dat ik het niet opmerk. Dit voelt enorm naar en ik voel mij daardoor niet vrij in mijn eigen leven.

Als klap op de vuurpijl hebben zij meerdere keren een aardappel of steen in de steeg gelegd, waar ik natuurlijk ook weleens in het donker fiets, na een avondje stappen. Wat had er kunnen gebeuren als ik daar overheen had gefietst… Ook lag er eens een vetbol op de buitenmat. Heerlijk toen ik daar intrapte…

Alles wat ik tot nu toe ondernomen heb, heeft niets geholpen. Van het \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\’overlastteam\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\’ van Woonwaard tot aan maatschappelijk werk, van de politie tot aan de wijkagent. Ik heb zelfs opnames gemaakt voor een advocaat, maar kon deze helaas niet meer betalen.
Woonwaard geeft aan dat dit normale geluiden zijn en zij zijn dus van mening dat veel mensen zo wonen/leven?? Dan zullen de huisartsen het druk hebben!

Uiteraard heb ik in het begin geprobeerd met de buren te praten, zelfs vier keer, maar zij zijn niet voor rede vatbaar en \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\’weten van niets\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\’ en dan lachend de deur dichtdoen… dat zelfs bejaarden zo kunnen treiteren…
Woonwaard geeft dus niet thuis en ik kan het letterlijk uitzoeken. Ik betaal elke maand keurig de huur en anderen hebben geen last van mij. Ik sta met mijn rug tegen de muur en ben radeloos.

Met een gemeende en serieuze waarschuwing voor de buren. Desnoods, als de overlast aanhoudt, een huurverhoging voor de buren.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Woonwaard

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Woonwaard nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht Ellen van den Heerik

2 maanden geleden - Woonwaard interesseert het geen moer hoe je woont en wie jou treitert. Zolang je de huur maar betaalt!!!!

Alle klachten die gemeld zijn door Ellen van den Heerik