Klacht: borgstelling woondirect

op 31 januari 2014 over woondirect in de categorie klachtmelden

We belden met woondirect en vraagde informatie over borgstelling ze zeggen tegen ons dat ze een document moeten opmaken maar dat zou ons niks gaan kosten totdat je zou reageren op een woning.we zouden ook een bevestiging krijgen van het document per email die heb ik nooit gehad dus kkn ik ook niet weten dat je binnen acht dagen moest reageren als ik het er niet mee eens was dan bellen ze je werk en zeggen ze dat je baas het geld naar hun moet overmaken 490 euro baas heeft nooi papieren gekregen maar als je dan belt met woondirect zeggen ze dat je moet betalen.het zijn gewoon een stelletje ordinaire oplichters mvg Patrick

Niet hoeven te betalen voor iets dat je niet wil en niet gebruikt hebt

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over woondirect

woondirect

Heeft op 12 maart 2014 om 09:10 geantwoord

Geachte klant,
Op het moment dat u de documenten per e-mail krijgt toegestuurd worden deze telefonisch met u doorgelopen. U bent niet verplicht deze documenten direct te ondertekenen, zodat u eerst de documenten nogmaals kunt doorlezen. Echter wordt na ondertekening automatisch direct een kopie van de documenten inclusief de door u geplaatste handtekening naar hetzelfde e-mailadres verstuurd als waar u de documenten mee heeft geopend en ondertekend. Dit wordt tevens geverifieerd op uw-e-mailadres en IP-adres.
De annuleringstermijn staat duidelijk vermeld. De annuleringstermijn is 8 dagen, na deze 8 dagen wordt er contact opgenomen met uw werkgever om te controleren of u hier daadwerkelijk werkzaam bent en of er geen lopende inkomensbeslagen zijn. Dit is nodig om u te kunnen aanbevelen bij de (toekomstige) verhuurder of makelaar. Wij kunnen dan aangeven of er genoeg bestedingsruimte is om ook de (achterstallige) huurpenningen te kunnen voldoen. De kosten voor de opmaak- en het beheer van uw huurakte worden, zoals ook vermeld staat in de documenten welke u bent doorgelopen voor ondertekening, via het salaris verrekend.
Wij zullen nimmer zeggen dat ons product gratis is. Daarnaast staan de kosten voor de opmaak- en het beheer van uw huurakte meerdere malen nadrukkelijk beschreven in de documenten en op onze website. Aan de extra dienstverlening welke wij bieden zitten géén extra kosten verbonden. Uiteraard kunnen wij onze dienstverlening pas opstarten wanneer de betaling voor uw huurakte voldaan is.
Indien u vragen of klachten heeft kunt te allen tijde ons contactformulier invullen op onze website www.huurakte.nl.

Klantenservice Woondirect B.V.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door woondirect in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat woondirect een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Heeft op 12 maart 2014 om 10:12 geantwoord

Ja dat zeggen jullie maar in werkelijkheid gaat het heel anders en die oplossing slaat nergens op het zijn allemaal praatjes maar jullie zijn gewoon oplichters

3 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van woondirect beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door gumba25