Klacht: bootloop: productiefout in de LG NEXUS 5X – drama op drama

op 14 februari 2018 over LG in de categorie Electronica Merken

Begin februari kreeg ik een beveiligingsupdate voor Android 8.1. Bij de allereerste herstart van de telefoon kwam deze in een bootloop terecht. Klantenservice gebeld, ik moest de telefoon voor reparatie aanmelden, en zou een antwoordnummer krijgen (DUS NIET!!), de reparatie zou onder de garantie vallen, omdat het probleem bekend was. VOORALSNOG niet. De telefoon moest ergens naar toe gestuurd worden; je kon kiezen om je garantiebewijs te uploaden of een kopie op te sturen. Ik scande hem in – zette hem in de portal. Het bedrijf wat hem ontvangt, beoordeeld hem en stuurt hem door. Ze vergaten echter het garantiebewijs mee te sturen en ik kreeg een vette rekening van 317 euro. Of ik toch maar het garantiebewijs wilde sturen? Omdat ik niet thuis was, gedownload uit hun eigen portal (hoe amateuristisch kunnen we zijn??) en hen hier over aangesproken. Nee hoor, we hebben geen aankoopbewijs van u. OP mijn antwoord dat ik hem toch net echt uit hun eigen portal had gedownload, krijg ik helemaal geen reactie. Teruggebeld naar LG met dit zeer AMATEURISCHE verhaal van hun partners en die verwijzen alle verantwoordelijkheid van de hand. Terwijl er met 1 google term toch zeer duidelijk te vinden is, dat er een productie fout in de printplaat zit. Ben nu 4 dagen verder, en na de toezegging van de 1e LG medewerker, dat alles binnen 4 dagen onder de garantie gerepareerd zou zijn, nog geen enkele duidelijkheid over deze telefoon met ernstige productiefout. We inmiddels 5 dagen ergernis, door met een kapotte telefoon te zitten daar iemand anders toedoen. Volgende keer maar gewoon een Yamatech van 35 euro…….. Vind het trouwens vreemd dat een moederboard vervangen 317 kost, terwijl de telefoon is aangeschaft voor 259 euro……. zeer vreemde actie van LG.

Als reparatie 317 kost en een nieuw toestel 259 (incl btw en winst voor de winkel) moeten ze dus zoń telefoon voor 150 euro kunnen aanbieden. Dan heb ik liever een nieuwe - dan een reparatie van 317. Wie houdt wie nu voor de gek?

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over LG

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over LG nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door tieirtomba