Klacht: BKR registratie

op 26 september 2016 over Lindorff in de categorie Incassobureaus

Beste Lezer,

In 2011 had ik een doorlopende krediet bij Santander afgesloten van 2,000.00 Euro. Ik werd gebeld met een voorstel of ik het zou willen verhogen aangezien ik het makkelijk maandelijks zou kunnen betalen. Dit heb ik in October 2012 gedaan een verhoogde de lening naar 6,000.00 Euro, waarbij zij 2000 zouden gebruiken voor de eerste lening en ik 4,000.00 Euro zou ontvangen.

Ik raakte vervolgens het overzicht in mijn uitgaven kwijt en 2 jaar later bleek dat de 1ste lening nooit was gesloten. Hierdoor had ik alsnog 2 verschillende leningen en 2 verschillende bedragen van in totaal 8000 Euro schuld. De eerste lening liep in de soep met de maandelijkse betalingen en kwam bij deurwaarder Lindorff terecht. Hierdoor kreeg ik een BKR code 2.

Deze heb ik inmiddels afbetaald in 2015, maar op de 2de lening staat nog een bedrag open van 4.909,28 Euro, waarbij ik maandelijks 90 Euro op afbetaal, maar waarvan er daadwerkelijk maar +- 40 Euro wordt afgelost, soms wel minder aangezien zij een ‘Bijdrage servicepakket’ hanteren boven op de rente van 9,5 %.

Voor de BKR registratie heb ik het bedrijf Dynamiet Nederland aangeschreven om mij te helpen dit op te lossen omdat ik bezig was met een hypotheek. De hypotheek is niet doorgegaan vanwege de tijd die in beslag is genomen, voordat ik de uitslag kreeg van Dynamiet Nederland. Deze was niet goed, namelijk dat het mijn eigen schuld was ondanks dat ik meerdere malen met Santander had gebeld met de vraag hoe het kan dat ik zoveel betaal aan een lening. Vervolgens heb ik 650 euro aan Dynamiet Nederland moeten betalen terwijl ze in werkelijkheid de BKR niet eraf hebben laten halen. Maar kreeg wel te horen dat ik in de toekomst bij hun terecht kan voor vragen.

Ik moest verhuizen en zit met hele hoge kosten omdat ik ook nog eens alimentatie betaal voor mijn oudste zoon aan zijn vader en zit nog steeds met een lening waarbij de rente absurd hoog is.

Het zou voor mij een geschenk uit de hemel zijn, als in ieder geval de BKR registratie verwijderd wordt. Want doordat ik die codering heb, kan ik volgens Santander de doorlopende krediet niet omzetten voor een lagere rentetarief. En is dit dwijlen met de kraan open.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Lindorff over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Lindorff in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Lindorff een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Lindorff

Heeft op 03 oktober 2016 om 14:09 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door Mskopra