Klacht: bezorging

op 26 juli 2017 over Telegraaf in de categorie Kranten - Landelijk

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

De zogenaamde compensatie regeling bij het niet ontvangen van een krant als abonnee is een farce. Als je de krant alsnog wilt hebben moet je naar de boekwinkel om die contant te kopen. Dat daarna de datum van afschrijving van het abonnementsgeld een dag wordt opgeschoven heeft weinig effect. Je moet tenminste 22 keer geen krant hebben ontvangen voordat dat geld een maand later wordt afgeschreven dan normaal. Als je dus 2 of 3 keer per jaar een krant niet ontvangt betekent dat dat je tussen de 10 en 20 jaar moet wachten vóórdat dat zal gebeuren. Momenteel ben ik 79 jaar oud. Ik moet dan wel 100 worden voordat ik hiervan iets merk. Dat is toch volslagen belachelijk, vindt u zelf ook niet? Of is dat juist de bedoeling?

Gewenste Oplossing:

Als het abonnementsgeld de eerstvolgende keer wordt verminderd.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Telegraaf over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Telegraaf in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Telegraaf een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Telegraaf

Heeft op 28 juli 2017 om 11:27 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer Henrion Verpoorten,

Hartelijk dank voor uw bericht. vervelend dat u de krant afgelopen woensdag niet heeft ontvangen. Ik begrijp u vraag wat betreft het vergoeden van de gemiste kant. Deze krant word aan u vergoed aan het eind van het huidige kwartaal. U heeft t/m 6 oktober betaald en de volgende factuur zal vanaf 8 oktober beginnen. Zodat u 7 oktober wel de krant ontvangt maar niet betaald.

Ik hoop dat ik u met dit antwoord naar tevredenheid van dienst ben geweest.

Met vriendelijke groeten,

BR~Webcare Team

Heeft op 28 juli 2017 om 12:18 geantwoord

Als je een enkele keer (1 à 2 keer per jaar) de krant niet krijgt, blijf je de eerste 10 à 20 jaar steeds in dezelfde maand betalen. Die afschrijving staat immers vast.
Dat is dus geen echte compensatie, want ik moet wel steeds een krant kopen.
Een, voor de abonnee betere oplossing zou zijn, een compensatie in het abonnementsbedrag ter hoogte van de prijs van een losse krant.

Alle klachten die gemeld zijn door henrion