Klacht: Bezorger doet poging tot oplichten en bedreigt mij voor mijn deur.

op 22 september 2017 over Taco Mundo in de categorie Fastfood ketens

Ik eet regelmatig in de vestiging van Taco Mundo delft nu ik ziek ben dacht ik, ik plaats wel online een bestelling bij thuisbezorgd.nl zoals ik vaak doe. Bestelling geplaatst en keuring aangegeven dat ik contant met 50 euro zou betalen (om zeker van te zijn dat de bezorger genoeg wisselgeld bij zich heeft). Na enige tijd kwam de bezorger aan. Ik had het eten aangenomen en overhandigde hem het geld. Terwijl hij staat te prutsen met wisselgeld, was ik op zoek naar de bon van mijn bestelling. Taco Mundo niet normaliter altijd de bon aan de papieren zak, omdat ik het niet zag vroeg ik het aan de bezorger, nadat ik in de zak had gekeken, waar de bon was. Hij antwoordde dat het erin zat, daar was de bon dus niet. Ik vroeg hem om zijn geduld en liep naar boven om mijn mobiel te pakken zodat ik via mijn bestellingsbevestiging kon kijken hoeveel het eten had gekost en dus hoeveel wisselgeld ik kon verwachten. De jongeman gaf mij 6,65 i.p.v. 27,65 terug en wilde weg gaan. Waarna ik vroeg waar is de rest? (Volgens hem met een toon) Geërgerd zei hij dat hij mij, voordat ik weg liep om mijn mobiel te halen, al 20 euro had overhandigd. Ik gaf aan dat dit niet zo was. Waarna hij uit zijn jaszak notabene 20 euro toverde i.p.v. uit de portemonnee waarin hij het wisselgeld had, maar dat terzijde. Toen ik het geld telde miste ik alsnog 1 euro, toen ik erna vroeg zei hij dat ik maar me eten moest gaan eten aangezien ik die toch al had. Alsof zijn toon en de manier waarop hij mij aansprak niet beangstigend genoeg waren, begon hij een discussie over dat ik niet zo lastig moest doen en dat ik maar zijn baas moest bellen want hij (de bezorger) weet toch wel waar ik woon. Dit kwam heel bedreigend over waardoor we in de auto zijn gestapt en naar de vestiging zijn gereden. Daar aangekomen stond hij met een andere collega (vermoedelijk zijn baas). Terwijl ik mijn verhaal probeerde te vertellen aan de baas begon hij (de bezorger) te vertellen, of schreeuwen zoals hij dat deed, dat het allemaal gelogen was en niet klopte. De discussie escaleerde waardoor ik naar de kassa liep om mijn geld terug te vragen en het eten terug te geven. De vermoedelijke baas heeft niks gedaan en andere collega’s ook niet, de kassière vermelde dat ze geen grip hebben op de bezorgers. Alleen een jongen die uit de keuken was gelopen raakte me aan en probeerde mij naar buiten te begeleiden omdat ik ook fel in discussie ging met de bezorger. Ik zei bog tegen de jongen raak me niet aan!. Dit is geen manier van doen, zo behandel je geen klanten en zeker niet voor hun deur bedreigen waar kinderen wonen. Zelfs in de vestiging is er niks aan gedaan om één mij als klant het gevoel te geven dat ik begrepen werd of serieus genomen word en twee dat een degelijk geval zich niet meer zal voordoen (ook niet bij anderen). Achter af in de vestiging zag ik het nietje aan de tas, waar ik vermoed dat de bon aanhing, maar de bon was pleitte. Laten we in goede vertrouwen zeggen dat het bonnetje eraf gevallen is, wat ik betwijfel. Zo ga je niet met klanten om. Ik vind dit zeer onbeschoft en absoluut klant onvriendelijk. Na mijn bezoek aan Taco Mundo stapte ik in de auto en reed langs de politieburo omdat ik me behoorlijk bedreigt voelde en ik heb twee kindjes in huis!. Helaas kon ik op dat tijdstip (omstreeks 21:00 ) geen aangifte doen maar moest ik een afspraak maken om aangifte te doen.

Ik vind dit een heel lastige vraag. Als je iemand niet fatsoenlijk te woord kan staan en staat te dreigen aan de deur omdat ik in mijn recht sta om mijn volledige wisselgeld te vragen en te ontvangen. Dan moet je niet als bezorger werken.

Alle klachten die gemeld zijn door lotte12