Klacht: Betreft; Extraneus

op 29 mei 2017 over Capabel Onderwijs Groep in de categorie Universiteiten & Hogescholen

Ik vind dit belachelijk!!! Met 1 woord gewoon; triest!!

Je betaalt €390,- per maand om een goede opleiding te volgen, en je diploma te behalen. Laten we niet beginnen over de manier van lesgeven, want dat is ook een en al triest!! Onervaren docenten, etc.

Ik heb een overledene gehad in mijn familie, waardoor ik totaal geen focus meer had op school. Heb een verhuizing gehad, waardoor ik minder tijd als gepland aan mijn opleiding KON besteden.

Nu de tijd wil ik gefocust aan mijn opleiding aan de slag gaan, krijg ik een brief thuis gestuurd van capabel dat ze mij uit gaan schrijven, en ik een extraneus moet aanvragen indien ik door wil gaan.

Dit heb ik gevraagd; wat blijkt er? Ik mag per definitief niet meer verdergaan met de opleiding omdat ik niet voldoe aan de criteria, waarover tot nu toe NEVER is gesproken?! Dat je oersé moet voldoen aan het volgende;

– 4 van de 7 portfolio’s voldoende hebben.
– 50% van de voortgangstoetsen behaald hebben.
– Maximaal 4 keer een toets gemaakt hebben.
– Geen betalingsachterstand hebben.

Dit is met 1 woord; belachelijk! Ik wil geen restitutie of dergelijke hebben, ik wil fatsoenlijk door met mijn opleiding en mijn diploma behalen. Dit is alles wat ik wil.!!

Wanneer ik toestemming zal krijgen om mijn diploma wel te mogen halen.

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Capabel Onderwijs Groep

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Capabel Onderwijs Groep nog niet in behandeling is genomen.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Capabel Onderwijs Groep in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Capabel Onderwijs Groep een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Capabel Onderwijs Groep

Heeft op 17 augustus 2017 om 11:15 geantwoord

Geachte heer Agca,

Ten eerste heb ik uw klacht niet ontvangen via klacht.nl op 29 mei 2017. Wel heb ik onlangs van klacht.nl een overzicht met het aantal klachten ontvangen. Toen heb ik uw klacht van 29 mei pas gezien.

Ik zie in ons studentenadministratiesysteem dat u hierover ook contact hebt gehad met een medewerker van het hoofdkantoor van Capabel Onderwijs Groep. Hij heeft u op 30 mei 2017 geadviseerd om uw vraag te stellen aan de examencommissie.

Omdat uw klacht al van enige tijd geleden is, vraag ik u om als uw klacht nog van toepassing is, deze rechtstreeks te zenden aan de klachtencommissie van Capabel Onderwijs Groep. U kunt uw klacht sturen naar klachten@capabel.nl.

Gerda van Norden
Klachtencommissie
Capabel Onderwijs Groep

Alle klachten die gemeld zijn door Cihanagca