Klacht: Betalingsregeling met EDR incasso

op 14 januari 2014 over EDR Incasso in de categorie Incassobureaus

Op 27 September 2014 een mini-lening afgesloten bij Saldodipje.nl van €813,81 voor 45 dagen. Echter bij einddatum lag ik onverwachts in ziekenhuis. Mijn zus heeft contact gehad met Saldodipje (Ferratum) en EDR in de tijd dat ik in het ziekenhuis lag. Er is 1 eerste aanmaning-brief gestuurd namens EDR, bij nabellen, bleek dit niet van hen te zijn maar van Ferratum/Saldodipje. Destijds is al gevraagd voor een betalingsregeling, er werd toen verteld dat dit met hun niet mogelijk was, maar alleen met EDR. En dat de aanmaningsbrief, met briefpapier van EDR, niet van EDR was. Er is verteld dat er moest worden afgewacht tot er een brief kwam van EDR. Nu enige tijd later een mail ontvangen met 1e sommatie incasso, waarbij ik binnen 5 dagen moest reageren, wat ik ook een dag later gedaan heb. Bij vragen mocht er contact op worden genomen. Deze had ik; buiten dat ik een betalingsregeling wilde afsluiten, wilde ik ook vragen, waar plotseling de Buitengerechtelijke kosten van €158,40 vandaan kwamen, aangezien dit bij vorig gesprek nooit gemeld is. De meneer die mij te woord stond, kon hier geen duidelijk antwoord op geven, het enige wat hij wilde melden was, wanneer ik meer vragen had, dat ik op een ander/rustiger tijdstip terug moest bellen. Bij de vraag of hij mij wat rustiger te woord wilde staan, werd Dhr. nog bozer, waarop ik zei dat ik een klacht wilde indienen. Dhr. bleef boos en vond het raar dat ik mijn lening niet terug heb betaald, terwijl ik daar dus juist voor belde. Vervolgens is de telefoon op de haak gegooid. Ik heb vervolgens terug gebeld, maar kreeg meerdere malen een in gesprek-toon.

In eerste instantie een excuus van het gedrag van medewerker.
Ten tweede, een betalingsregeling van het originele bedrag van €813,81 en dus niet alle bijkomstige kosten die niet legaal zijn!
Voorstel van betaling: €100 per maand, beginnende eind januari.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar EDR Incasso over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door EDR Incasso in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat EDR Incasso een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

EDR Incasso

Heeft op 24 januari 2014 om 15:43 geantwoord

Klager heeft aangegeven het niet eens te zijn met de in rekening gebrachte buitengerechtelijke kosten. Daarnaast heeft klager vezocht om een betalingsregeling voor het openstaande bedrag. Wij zijn met klager een betalingsregeling overeengekomen voor het originele bedrag. Klager heeft aangegeven dat de klacht naar behoren is afgehandeld.

Alle klachten die gemeld zijn door zuster81