Klacht: Betalen voor iets wat ik niet heb geboekt

op 15 september 2017 over Oostappen Vakantiepark in de categorie Vakantieparken

Op 5 juni heb ik gebruik gemaakt van de mobiele website van de Oostappen groep voor het boeken van een vakantie. Het gebruikersgemak was dan ook zeer opmerkelijk moeilijk. Ikheb zelf een It achtergrond en bouw zelf ook websites op verschillende platformen maar kan zeggen als ervaren internetter dat de website zeer on gebruiksvriendelijk is.

Mijn doelstelling was het boeken van een caravan vakantie naar het Prinsenmeer. Gezien onze ervaring die we als goed hebben ervaren en eventueel een vaste plaats op het oog hadden met koop van een stacaravan wilde we hier graag boeken voor een korte week.

Op de website heb ik netjes alles ingevuld en een 7-daagse vakantie geboekt met een aantrekkelijke prijs naar het prinsenmeer. Alles netjes ingevuld ontving ik direct een bevestiging met het bericht dat de officiële boeking zou volgen.

Toen de officiële boeking volgde was ik zeer verbaasd!? Ik kreeg een vakantie naar België aangeboden voor 7 dagen op het parelstrand.

Daaropvolgend heb ik direct telefonisch contact opgenomen met de Oostappengroep. Hierop werd ik netjes te woord gestaan door een vrouwlijke medewerkerster die het verhaal aanhoorde. Ik heb haar toen direct kenbaar gemaakt dat de boeking niet klopte en ik wilde dat deze direct eruit werdt gehaald. Hierop wilde ze even contact opnemen met een meerdere waarbij ze om advies wilde vragen.

In dat gesprek wat volgde maakte ze kenbaar dat ze eventueel de boeking om wilde zetten naar het prinsenmeer. Ze maakte daarop een offerte. De prijs die ik kreeg was inmiddels 2x zoveel als het bedrag dat ik op de website had afgesproken.

Uiteraard heb ik haar nogmaals kenbaar gemaakt dat ik wilde dat de verkeerd ontvangen boeking moest worden verwijderd. Ze gaf aan in afwachting van mijn offerte wat daarop zou volgen.

Dus even kortweg samen gevat..

1 Ik doe een boeking voor prinsenmeer van €708,-

2 Ik ontvang een verkeerde vakantie naar het parelmeer.

3 Ik maak het daarna direct telefonisch kenbaar.

4. Ik ontvang een nieuwe offerte voor prinsenmeer die bijna meer als het dubbele kost voor de zelfde vakantie.

5. Ik ga uiteraard hier niet mee akkoord.

6. Ben ondertussen bezig met een koop met een stacaravan waarvan ik gezien deze ervaring direct ook alles heb stop gezet.

7. Ontvang nu een rekening voor een vakantie die ik niet heb geboekt.

Andere kleine details.

Op mijn telefoon maak ik gebruik van screen recording waarbij alle acties worden vastgelegd en opgeslagen. (duidelijk in stappen zichtbaar dat ik een vakantie boek naar het prinsenmeer waarbij er in de laaste stappen het lijkt alsof de website hapert)

Ik heb direct na het ontvangen (binnen tien minuten/aantoonbaar middels telefoon specificatie) contact gelegd met het telefoonnummer vermeld op internet en email.

Ook worden mijn gesprekken automatisch opgenomen en opgeslagen in de cloud. In het gesprek waar ik als persoon de vraag stel de boeking te verwijderen waarop duidelijk wordt gezegd door de medewerkster van oostappen dat de boeking zal verwijderen .

Als ik het bovenstaande bekijk en mijn bewijsstukken na ga vindt ik deze praktijken zacht gezegd oplichting en misleiding. Als er op kort termijn hier geen passende oplossing voor gevonden wordt zal ik de onderste steen boven halen om het tegendeel te bewijzen maar gezien mijn bewijsstukken en de acties die ik al heb ondernomen al genoeg om dit op ten minst te stoppen.

Zodra het Prinsenmeer de factuur annuleert. En zelf erkent dat de fout nu bij hun ligt terwijl mij als persoon op te laten draaien voor een rekening/vakantie die ik niet heb geboekt.
Ook kenbaar gemaakt dat ik met mijn caravan België niet inkom vanwege de afmetingen dubbelasser 12,5 meter te lang dus voor lange afstanden.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Oostappen Vakantiepark

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Oostappen Vakantiepark nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Mubie