Klacht: Betalen na opzegging

op 12 april 2016 over Abonnementenland in de categorie Tijdschriften

Zie aan reacties van andere mensen dat het wel vaker fout gaat bij abonnementenland.
Ik had een jaarabonnement en ging er eigenlijk vanuit dat het na een jaar automatisch ging stoppen. Dit was niet het geval, dus net te laat opgezegd. Ik zou dan nog 1 editie krijgen. Prima, snap dat ik te laat was met opzeggen en dat ik voor het ontvangen tijdschrift moet betalen. Vervolgens krijg ik de maand erop wederom een tijdschrift in de bus.
Wanneer ik reageer via de klantenservice geen bericht, pas nadat ik nogmaals heb gemaild.
Er wordt vervolgens gezegd dat ik het abonnement tussentijds heb beëindigd waarvoor 6 euro administratie kosten worden berekend. Plus de extra editie die ik heb ontvangen, terwijl ik daarvoor (op tijd voor die editie) heb opgezegd. Terug gelezen in hun voorwaarden en wat ik hieruit kan opmaken geldt het in rekening brengen van administratiekosten niet voor mijn situatie, daar de overeenkomst niet een duur van meer dan een jaar heeft.
Volgens de voorwaarden mag een abonnement met bepaalde, dan wel onbepaalde tijd niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur. in afwijking daarop mag een abonnement stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
Wanneer ik dit aan hun voorleg krijg ik wederom geen reactie.
Dit kan toch niet zo maar?!

Aangezien ik blijkbaar te laat was met opzeggen van mijn jaarabonnement en nog 1 editie zou krijgen, wil ik daarvoor betalen. Maar ik zou niet moeten betalen voor de editie die ik heb ontvangen na mijn opzegging en de administratiekosten.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Abonnementenland

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Abonnementenland nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van

1 jaar geleden - Geachte mevrouw Jansen, Het betreft inderdaad maar 1 editie die u nog dient te voldoen en niet 2. Er zal € 5.95 extra worden teruggestort. Excuses voor het ongemak. Hopende u hiermede voldoende van dienst te zijn geweest. Met vriendelijke groet, Abonnementenland

Reactie van de melder van de klacht Meike Jansen

1 jaar geleden - Fijn dat ik uiteindelijk toch in het gelijk word gesteld. Wel héél veel e-mailtjes over moeten sturen. Ik zie de restitutie tegemoet.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Abonnementenland in behandeling genomen

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Abonnementenland een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Abonnementenland

Heeft op 26 april 2017 om 12:32 geantwoord

Deze klacht is inmiddels opgelost,

Abonnementenland.

Alle klachten die gemeld zijn door Meike Jansen