Klacht: betalen lesgeld

op 28 november 2017 over Capabel Onderwijs Groep in de categorie Universiteiten & Hogescholen

ben in totaal 3 x naar school geweest 1600 euro betaald en de rest staat nog open. Helaas moest ik stoppen omdat het niet goed ging met me zoontje dat hij zo vaak naar de oppas moest. Nu moet ik de resterende 4800 euro nog wel betalen. Wat ik absurd vind terwijl ik maar 3 x ben geweest. Ik heb ook gelezen omdat dit een particuliere opleiding instantie betreft dat de school de aangetoonde uren die zij aan mij hebben gemaakt overeenkomt met het bedrag wat ik moet betalen

graag zou ik het bedrag in mindering gebracht willen hebben. want dit is te absurd dat ik zoveel moet betalen voor 3x en dat ik al een deel heb betaald. Ik kan er ook niks aan doen dat door omstandigheden dat ik moet stoppen met de opleiding. en dat vind ik het al heel wat dat er al 1600 euro is betaald voor 3 x naar school

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Capabel Onderwijs Groep

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Capabel Onderwijs Groep nog niet in behandeling is genomen.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Capabel Onderwijs Groep in behandeling genomen

Bericht van Capabel Onderwijs Groep

4 maanden geleden - Geachte mevrouw Huitema, De klachtencommissie van Capabel Onderwijs Groep neemt uw klacht in behandeling. U krijgt via klachten@capabel.nl een ontvangstbevestiging van uw klacht toegestuurd. Met vriendelijke groet, Gerda van Norden Klachtencommissie Capabel Onderwijs Groep

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Capabel Onderwijs Groep een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Capabel Onderwijs Groep

Heeft op 15 december 2017 om 15:38 geantwoord

Geachte mevrouw Huitema,

U heeft van de klachtencommissie van Capabel Onderwijs Groep een brief per e-mail ontvangen inzake de afhandeling van uw klacht.

Voor de inhoud van deze brief zie hieronder.

Geachte mevrouw Huitema,

Op 28 november 2017 heb ik uw klacht gezien op klacht.nl. Uw klacht betreft de annuleringskosten van uw opleiding Dierenartsassistent te Utrecht.

De klachtencommissie heeft uw klacht onderzocht en afgehandeld. De conclusie van dit onderzoek vindt u hieronder.

U bent met de opleiding gestart op 1 mei 2017 (onder studentennummer 388662) en u heeft zich uitgeschreven op 28 augustus 2017. U bent in te tussentijd inderdaad maar een paar keer geweest, maar dit doet niets af aan de algemene voorwaarden. Hiermee bent u akkoord gegaan bij uw inschrijving voor de opleiding.

Volgens de algemene voorwaarden van Capabel Onderwijs Groep, bent u bij annulering van de opleiding na 6 weken na aanvang van de opleiding het volledige lesgeld verschuldigd.

U heeft zich opnieuw ingeschreven voor de opleiding Dierenartsassistent met startdatum 4 september 2017 (onder studentennummer 390563). Capabel Onderwijs groep heeft u daarom uit coulance aangeboden, dat wanneer u zou starten met deze opleiding de door u verschuldigde annuleringskosten van de opleiding met startdatum 1 mei 2017 zouden worden verlaagd naar de opleidingskosten van blok 1. Op 11 september 2017 heeft u de opleiding met startdatum 4 september 2017 ook geannuleerd. Vanwege uw betalingsachterstand betreffende uw eerdere inschrijving onder studentnummer 388662 heeft Capabel Onderwijs Groep deze inschrijving uit coulance kosteloos geannuleerd.

De klachtencommissie acht uw klacht dan ook als ongegrond.

Het indienen van een bezwaar tegen de annuleringskosten heeft alleen kans van slagen indien Capabel Onderwijs Groep onjuist heeft gehandeld. In uw situatie is daarvan geen sprake. Capabel Onderwijs Groep blijft dan ook aanspraak maken op de annuleringskosten. Bij uitblijven van de betaling zijn wij genoodzaakt verdere stappen te ondernemen, bijkomende kosten komen geheel voor uw rekening.
U kunt wel contact opnemen met onze afdeling Debiteurenbeheer om een betalingsregeling te treffen via T: 038-4553041 of debiteuren@capabel.nl.
Wij verwacht hiermee uw klacht afgehandeld te hebben.

Gerda van Norden
Klachtencommissie