Klacht: Bestelling geannuleerd, prijs verhoogd

op 02 oktober 2017 over Fonq in de categorie Online Woonwinkels

Bij de release van de SNES classic mini kon ik op Fonq een bestelling plaatsen voor de begeerde spelcomputer. Er stond duidelijk dat dit product op voorraad was en ook is een bestelbevestiging verzonden.

Direct na mijn bestelling was het product uitverkocht en 5 minuten hierna besloot Fonq de prijs van het product te verhogen met €20,- van 89,99 naar 109,99.

Fonq geeft aan dat bestellingen voor 23:00 uur dezelfde dag nog verzonden worden en de volgende dag worden geleverd. Toen dit de volgende dag nog niet het geval was heb ik contact opgenomen met de klantenservice.

De medewerker gaf aan dat het product uitverkocht was en dat de prijs van het artikel ook niet klopte, ze waren nu, volgens de medewerker, echter nog steeds de goedkoopste van Nederland. Uiteraard is dat een leugen. Ook verwachtte Fonq binnenkort geen nieuwe voorraad meer en wordt deze pas verwacht in 2018. Dit terwijl andere grote webwinkels aangeven dat eind oktober een nieuwe levering van Nintendo verwacht wordt.

Het lijkt er dan ook op dat Fonq een slaatje probeert te slaan uit de immense populariteit van dit product door bestellingen die voor €89,99 verkocht zijn te annuleren en zometeen wanneer, met het excuus dat, onverwachts toch nieuwe voorraad binnen is gekomen te verkopen voor €109,99.

Waarom wordt niet aangeboden de bestelling te laten staan totdat er nieuwe voorraad is?

Het bestelde product leveren tegen de aangekochte prijs.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Fonq over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Fonq in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Fonq een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Fonq

Heeft op 03 oktober 2017 om 09:38 geantwoord

Beste Robert-Jan de Valk,

Wij vinden de situatie erg vervelend en snappen heel goed dat dit voor u erg teleurstellend is.

Helaas hebben wij vanuit de leverancier maar een kleine levering ontvangen, maar vanwege de grote belangstelling is het product ook vrijwel direct uitverkocht geraakt.

Daarnaast hebben wij het product inderdaad voor de verkeerde prijs op onze website aangeboden. Dit hebben wij zo snel mogelijk gecorrigeerd.

Helaas konden wij uw bestelling niet laten staan, omdat de nieuwe voorraad echt pas in 2018 wordt verwacht. De exacte datum is dan ook nog niet bekend en door deze onzekerheid hebben wij besloten om de orders te annuleren en u het aankoopbedrag terug te geven.

Dat andere webwinkels de voorraad eerder binnenkrijgen heeft met diverse factoren te maken. Het kan zijn dat zij een grotere aantal hebben ingekocht of dat zij de inkoop eerder hebben gedaan en daardoor ook eerder een nieuwe levering binnen krijgen.

Hierbij willen wij dan ook nogmaals onze oprechte excuses aanbieden voor al het ontstane ongemak.

fonQ.

Heeft op 20 oktober 2017 om 12:57 geantwoord

Vandaag toch weer nieuwe voorraad. Zoals verwacht eind oktober.

Alle klachten die gemeld zijn door rfalcon