Klacht: Beste van het Westen

op 12 augustus 2017 over FOX REIZEN in de categorie Reizen Algemeen

Aanmerkingen op de 18 daagse rondreis : beste van het westen Amerika van FOX verre reizen van 1 mei t/m 18 mei 2017
Van die 18 dagen moet je er 1,5 dag aftrekken n.l. 0,5 dag aankomst en 1 dag voor vertrek, alzo zijn dat maar 16,5 dagen voor de reis.
De reis bestond uit het bezoek van vele parken en andere bezienswaardigheid in 4 staten n.l. California, Arizona, Utah en Nevada. Voor deze bezienswaardigheden heb ik deze reis geboekt. Gezien de grote afstanden had u moeten begrijpen dat 16,5 dag veel te krap is.
De reisleidster Loes en de chauffeuse Laura waren geweldige bekwame vrouwen, een sieraad voor hun beroep. Fox reizen en Amerika ring travel mogen deze vrouwen in ere houden. Deze beide vrouwen hebben ervoor gezorgd dat het toch een heel fijne reis is geworden, waarvoor nogmaals dank aan Loes en Laura.
De groep bestaande uit 40 mensen was een geweldige groep, maar dat is geen verdienste van FOX doch van de deelnemers. Ook dankzij de deelnemers is de reis onvergetelijk geworden. Medereizigers dank daarvoor.
Voor wat de hotels betreft het navolgende:
Fox belooft in haar reclame dat er altijd gebruik wordt gemaakt van comfortabele 3 of 4 sterrenhotels doch maakt bij deze reis veelvuldig gebruik van 2 sterrenhotels. Vele hotels van deze reis waren onder de maat zoals de Queen Mary in LA, vergane glorie, boot is slecht onderhouden, veel te ver van LA en zeer slechte service. De travelhotels van 2 verdiepingen zonder lift zijn slechts 2 sterren hotels zoals de Bryce View Lodge , Windham Visalia en Best Western Palm Court Inn. Bryce View Lodge was heel slecht, geen koelkast en geen magnetron, kamer heel klein en niet schoon, geen service. Ik ben nog nooit zo’n slecht hotel tegengekomen.
3 jaar geleden heb ik met mijn beide dochters de helft van deze reis gemaakt met eigen vervoer. Wij hebben toen gebruik gemaakt van de travel-hotels van super 6 en super 8 ( alzo 2 sterren hotels) welke veel ruimer waren en altijd met ontbijt. Veel van deze hotels zijn eigendom van het Windham concern zoals het hotel in Flagstaf en Windham Visalia. Dit laatste travelhotel krijgt van mij een pluim omdat zij voor het restaurant personeel met een lichte handicap in dienst hadden welke prima functioneerden. Hotel Whitcomb in San Francisco: kamers veel te klein, bakkamer slechts voor 1 persoon geschikt, geen koelkast. Het travelhotel van super 6 in San Francisco is veel beter dan dit hotel terwijl de super 6 slechts een 2 sterrenhotel is.
Verder vraag ik me af waarom je voor 1 persoon voor een kamer bij moet betalen terwijl je betaald voor de kamer, of deze voor 1 of 2 personen wordt gebruikt maakt niet uit. Vele hotels hebben geen eenpersoonskamers alleen River Canyon Lodge had er een paar, maar deze waren net zo duur, of zo goedkoop, als de tweepersoonskamers.
Waarom er geen ontbijt bij de hotels inbegrepen was is voor mij een volkomen raadsel. Wij hebben de hotels opgezocht en deze waren vrij goedkoop en incl. ontbijt. Ik begrijp dan ook niet waarom het ontbijt is weggelaten.. Ook het verhaal dat ontbijt $ 20 zou kosten en de reis dan te duur werd klopt niet. In het Gold Coast hotel te Las Vegas kost het ontbijtbuffet $ 9.90 terwijl Las Vegas toch een heel dure plaats is.
Ook dat je veelvuldig je ontbijt en lunch bij de supermarkt moest halen en meenemen is een minpunt. Dit ben ik van Fox niet gewend want bij al mijn Foxreizen was er ontbijt (ook als we heel vroeg moesten vertrekken) en er was altijd tijd om in een gelegenheid te lunchen. Mijn mening is dat er te veel bezienswaardigheden waren en veel te weinig tijd daarvoor.
Voorts heb ik me vreselijk gestoord aan het voorstel van Fox betreffende de fooien voor de reisleiding en het vervoer. Reisleiding $ 5,00 per persoon. per dag en voor het vervoer $ 4,00 per persoon per dag. Ik heb voor 16 dagen uitgerekend wat die fooi dan zou zijn. In deze tijd was de dollar gelijk aan de euro. Ik b en alzo uitgegaan van onze 40 deelnemers en heb telkenmale de Foxreis bekeken hoeveel personen er telkenmale voor deze reis waren, en dat waren er steeds 40. Voor de reisleiding kwam ik uit op $ 3.200,– en voor de chauffeur/chaufeuse op $ 2.560,–. Dit wil zeggen voor beide medewerkers 2x een maandsalaris in 16 dagen. Dat voorgestelde bedrag is in het geheel geen maatstaf in Amerika. Je bepaalt zelf wat je aan fooi geeft. Sommige reizigers dachten dat uw voorstel verplicht was. Ik heb ze natuurlijk verteld dat dit niet het geval was en dat zij zelf bepalen wat ze willen geven. Het lijkt mij beter dat Fox zijn medewerkers beter betaalt zodat het VOORSTEL voor fooien beduidend lager kan zijn.
Ik heb vele groepsreizen met Fox gedaan en altijd tot volle tevredenheid zoals naar Samatra-Java-Bali, Zuid-Afrika, Mexico & Quatamala, Sri Lanka, Cuba, Malaysia & Borneo, China en Jordanië. Hier hoefde je niet zelf met de koffer te zeulen. Ik heb altijd tegen iedereen gezegd dat ze met Fox reizen op vakantie moesten gaan omdat dit een goede touroperator is en 100% dochter van de ANWB. U begrijpt dat dit niet meer gaat gebeuren.
Ik vind het vreselijk jammer dat dit is gebeurd en waarbij ik het gevoel heb gekregen dat geld verdienen, winst maken, boven alles gaat en dit is ANWB onwaardig. Winst maken hoort erbij, maar niet zo. Fox krijgt van mij dan ook een dikke onvoldoende..
Ik ben ik sedert 2002 lid van de ANWB. Fox is 100% dochter van de ANWB. Mijn reis- en annuleringsverzekering heb ik sedert 2004 lopen bij Unigarant, 100% dochter van de ANWB.
Hierover ga ik mij beraden.
Toch met vriendelijke groet en met de hoop dat het in de toekomst beter wordt.
H.M. Jonkergouw

Verbeteringen voor de toekomst.
Een tegoedkoming.
Verontschuldiging.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over FOX REIZEN

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over FOX REIZEN nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door 1943Henny