Klacht: Beschadiging Mikrogids

op 23 september 2016 over Mikrogids in de categorie Magazines

Dit meldde ik u op 21 september via de klachtenservice van uw website:
“Steeds vaker erger ik me aan de bezorging van de Mikrogids. Zat er voorheen wel een plastic beschermfolie om de gids, deze ontbreekt nu. Daardoor komt de gids elke week beschadigd binnen, dit betekent: gescheurd, met vouwen, verkreukt, et cetera. Waarom wordt de gids zonder folie verzonden? Dan is het logisch dat de gids tussen de bergen post beschadigt. Wat kunt u hieraan doen?”

Blijkbaar is mijn klacht zeer slordig behandeld, want ik krijg een (no-reply)-reactie met de excuses dat ik geen gids zou hebben ontvangen en deze alsnog nabezorgd krijgt. Misschien mijn bovenvermelde klacht nog eens goed lezen? (Abonneenummer 7022099)

Graag alsnog een reactie op mijn klacht. Dank.

De gids weer voorzien van folie, zoals wel eerder gebeurde.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Mikrogids over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Mikrogids in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Mikrogids een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Mikrogids

Heeft op 26 september 2016 om 13:32 geantwoord

Geachte mevrouw Gieling,

Helaas is het niet gelukt telefonisch contact met u te krijgen.

Allereerst onze excuses dat u destijds een verkeerd mailbericht heeft ontvangen.

Vervelend dat u de gids meerdere malen beschadigd heeft ontvangen. Uw klacht geven we door aan de bezorgservice van PostNL. We zorgen ervoor dat u een nieuwe exemplaar krijgt toegestuurd
Vanzelfsprekend zijn wij het met u eens dat u de gids onbeschadigd moet ontvangen. PostNL wordt gevraagd hier extra aandacht aan te besteden.

U geeft aan de gids altijd in plastic te willen ontvangen. Alleen wanneer onze adverteerders losse reclame mee willen sturen, verpakken wij Mikro Gids in een plastic hoes. De extra kosten die hier mee gemoeid zijn, betalen de adverteerders. Op die manier voorkomen we dat de prijs van een abonnement veel hoger wordt.

We gaan ervan uit u voldoende geïnformeerd te hebben en wensen u veel leesplezier met Mikro Gids.

Met vriendelijke groet.

Karin te Kloese
Klant Contact Centrum Mikro Gids

Heeft op 26 september 2016 om 21:26 geantwoord

Dank voor uw reactie.
Het lijkt mij bijna onmogelijk dat een blad, niet verpakt en zonder enige bescherming, te midden van enorme hoeveelheden post en door vele handen aangepakt, zonder beschadiging bij de klant aankomt en dan ook nog eens strakglad in de brievenbus thuis valt. Jammer dat u over een hogere abonnementsprijs begint. Mag de klant geen onbeschadigd blad verwachten? Ik vind uw oplossing (PostNL attenderen) aardig gevonden, maar het lijkt me een hopeloze missie. Vriendelijke groet, mevrouw Gieling

Bericht van Mikrogids

1 maand geleden - Geachte mevrouw Gieling, Graag gaan wij in op uw reactie. De gidsen worden vanuit de drukkerij in bundel aangeleverd bij PostNL, waarna deze worden gesorteerd voor de juiste bezorgwijk. U kunt er op vertrouwen dat wij met PostNL een afspraak hebben gemaakt dat zowel bij de sortering als bij de bezorging van de gids met zorg wordt gehandeld. Wij vinden het heel vervelend dat u een beschadigde gids heeft gekregen en daarom hebben wij PostNL hiervan op de hoogte gesteld. We gaan ervan uit dat onze uitleg u meer duidelijkheid heeft gegeven. Met vriendelijke groet, Karin te Kloese Klant Contact Centrum Mikro Gids

Alle klachten die gemeld zijn door AGH