Klacht: Belachelijke hoge afrekening 2011-2012

op 24 december 2012 over Ista in de categorie Installatiebedrijven

Ik woon sinds september 2011 in een 3 kamer flatje alleen. Ik heb de hele zomer de hoofdkraan uit gehad. In de winter zet ik de hoofdkraan alleen in de avond aan, en zodra ik naar bed ga zet ik deze uit tot aan de volgende avond. Heel vaak ben ik er savonds ook niet, zodat hij helemaal niet aan gaat. Nu heb ik een rekening van 1850 euro gekregen. Dat zou betekenen dat ik 150 euro per maand zou kwijt zijn aan alleen de verwarming voor een 60m2 flatje. Mijn zus die in een grote eensgezinswoning met 6 kamers woont, is 190 euro voor alles kwijt. Dit kan toch niet!!! Toen ik de aantal kw ging controleren, zag ik dat er binnen 4 minuten al 5 kw bij stond! Als dat zo door blijft stromen, gaat het inderdaad snel. Die meters kloppen gewoon niet. Het is onmogelijk dat er voor zo’n kleine flat en zulk weinig gebruik zulke bedragen betaald moeten worden. Afgelopen jaar deed de blokverwarming het ook niet voor een aantal weken, maar daar zie je niets van op de nota.

Dat de nota naar redelijkheid wordt gecorrigeerd en dat er naar de meter wordt gekeken. Deze loopt veels te snel!!

6 jaren geleden - Ik heb Ista een herinnering gestuurd dat deze klacht nog niet in behandeling is genomen.

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Ista in behandeling genomen

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Ista een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Ista

Heeft op 03 januari 2013 om 11:19 geantwoord

Klant verwezen naar onze 'klachten-website' en om meer informatie gevraagd zodat wij het dossier kunnen raadplegen en verder onderzoek kunnen doen.

Alle klachten die gemeld zijn door KarinStieber