Klacht: Begin nooit aan Scheidegger!!!

op 13 december 2017 over Scheidegger Opleidingen in de categorie Opleiding

Voordat ik aan mijn opleiding Travel & Hospitality begon ben ik naar de open avond geweest in Rotterdam. Hier heb ik informatie aangevraagd voor mijn opleiding. Hier hebben ze mij gezegt dat de opleiding 2500 euro koste en dat engels inbegrepen was. Ook zou je kunnen kiezen tussen Frans/Duits. Ik heb mij later aangemeld voor deze opleiding en aangemeld voor Rotterdam. ( ze hebben tegen mij gezegt dat de locatie Rotterdam zeker wel door moet gaan ). Ik kreeg een maand later de factuur van de gehele opleiding binnen en hierop stond ineens 5000 euro. ( op de website was het bedrag ook aangepast ). Ik heb hierover gebeld en de persoon aan de telefoon had hier geen andwoord op, hierover zou ik later een mail krijgen. Hierop kreeg ik een andwoord dat de opleiding gewijzigd is en dat daarom de kosten omhoog zijn gegaan. 2000 euro omhoog ineens nadat je je al aangemeld hebt? Gelukkig had ik met de opendag een dik boek gekregen met alle opleidingen die Scheidegger aanbied. Hierin stonden ook de kosten. En ja hoor hierin stond ook dat het 2500 kostte. Ik heb dit gemeld telefonisch en ze bleef me tegen spreken en ze kon het me niet voor die prijs aanbieden. Ik voelde me op dat moment al heel erg in de zeik genomen. Als klap op de vuurpijl kreeg ik ook nog een melding dat de meeste lessen in Utrecht plaats zouden vinden. Hierover ook contact gezocht en ik kreeg als andwoord dat er te weining aanmeldingen voor Rotterdam zijn geweest. En daarna nog een klap op de vuurpijl bleek er helemaal geen talen in mijn opleiding te zitten. Door de wijziging aan de opleiding hebben ze de talen eruit gehaald, maar wel 2000 euro aan kosten omhoog? Mij konden ze niks meer wijsmaken. Welke instelling bied er nou een Travel & Hospitality opleiding aan ZONDER talen? Op het einde van mijn opleiding moest ik portfolio en assessment opdrachten uitvoeren. Een aantal van deze opdrachten moest je in het Duits en Engels doen. Toen ik dit las brak helemaal mijn klomp. Ik heb gelijk woedend opgebeld en weer wist de mevrouw aan de telefoon geen direct andwoord te geven hierover zou ik weer een mail ontvangen. Na 1 week eindelijk een mail ontvangen en daarin stond: Deze opdrachten moeten in deze talen gedaan worden omdat dit aan de eisen van de opleiding voldoed. Met daarna deze zin: NU JE DIT WEET KAN JE ALVAST BEGINNEN MET OEFENEN???? Hoe brutaal? Ik heb nu inmiddels mijn opleiding gehaald. En na mijn ervaring met Scheidegger wou ik toch nog verder leren voor leidingevende Travel & Hospitality. Doordat ik de zelfstandig medewerker opleiding al gedaan had kon ik in deze opleiding vallen met 5 modules minder omdat ik deze in mijn vorige opleiding al gehad heb. Hiervoor had ik een kostenberekening aangevraagd. Voor meer dan de helft van de modules minder moest ik nog 4000 euro betalen? Nou dat ging mij echt te ver. Begin nooit aan Scheidegger!! Wat ze beloven komen ze totaal niet na!!

Ik zou tevreden zijn als ze mij een deel van de kosten vergoeden.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Scheidegger Opleidingen over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Scheidegger Opleidingen in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Scheidegger Opleidingen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Scheidegger Opleidingen

Heeft op 21 december 2017 om 16:10 geantwoord

Beste Bo,

We waarderen jouw feedback met betrekking tot de erkende opleiding MBO Zelfstandig Medewerker Travel & Hospitality niveau 3, van 18 maanden. Jouw klacht is in behandeling genomen en onlangs heb je hierop een schriftelijke terugkoppeling ontvangen van één van onze mentoren.

Volgens onze contact registratie hebben we met elkaar in contact gestaan over het talenpakket en heb je terugkoppeling ontvangen op de vragen die je hierover hebt gesteld. Voorafgaand aan de bevestiging van jouw inschrijving heb je middels een e-mail informatie opgevraagd over de kosten van de opleiding en het prijsverschil. We vinden het spijtig als er voor jou onduidelijkheid is geweest rondom deze punten en zullen dit meenemen ter verbetering van onze dienstverlening. Wij zullen echter niet overgaan tot een compensatie in de opleidingskosten.

Je hebt inmiddels jouw opleiding positief afgerond met mooie cijfers en interesse getoond in een erkende MBO vervolgopleiding niveau 4 van 2 jaar. Op basis van jouw reeds gevolgde opleiding kun je voor 4 modules vrijstelling ontvangen. Bij inschrijving volgt er een vrijstellingskorting op cursusgeld, examenkosten en studiemateriaal. We kunnen ons voorstellen dat het ondanks de korting nog steeds een grote investering is.

Heb je nog vragen en/of opmerkingen dan helpen we je graag telefonisch of per e-mail verder.

Scheidegger Opleidingen

Alle klachten die gemeld zijn door Bo Snoei