Klacht: Bedrog

op 14 oktober 2016 over EDR Incasso in de categorie Incassobureaus

EDR Stuurt mijn dochter een vordering van € 104, verhoogd met kosten tot € 242,11. Dat zou een schuld betreffen aan ‘Aevitae B.V. inzake VGZ’. Dit zijn twee verschillende verzekeraars?! Bij VGZ was zij klant tot 2008. De vordering waarnaar wordt verwezen gaat over ‘factuur [nr] d.d. 27-8-2010’.
VGZ heeft telefonisch bevestigd dat er geen vordering open staat, en per mail bevestigd dat VGZ geen zaken doet met EDR.
Dit is puur bedrog, lijkt mij.
Onderstaande tekst stuurde ik per mail aan EDR:

Hiermee reageer ik namens mijn dochter, mevr. S.J.P. Rahman op uw schrijven d.d. 10 oktober 2016, hetgeen zij mij heeft verzocht omdat zij momenteel in het buitenland verblijft.
Zij heeft u een mail toegezonden (of zal dit z.s.m. doen) waarin zij mij, J.A.C. van der Horst, machtigt om als haar vertegenwoordiger inzake bovengenoemd dossier voor haar op te treden.
Ik heb contact opgenomen met VGZ, waarbij bleek dat mijn dochter sinds 2008 geen klant meer is bij VGZ, en bovendien dat zij geen enkele vordering op haar hebben openstaan. Daarnaast is zij nimmer klant geweest van Aevitae.
Het is dus raadselachtig waar u deze vordering op baseert.
Als ik mij voorzichtig uitdruk, lijkt het mij dat hier sprake is van een grove onzorgvuldigheid. Verder wens ik hier niet te veel tijd aan te besteden.
Het zal u niet verbazen dat de rekening niet zal worden voldaan, tenzij u met overtuigende bewijzen kunt aantonen dat het om een rechtmatige vordering gaat, onder vermelding van de gegevens van de vorderaar.
Blijft u daarin in gebreke en volhardt u met het sturen van correspondentie hierover, dan laten wij het graag op een rechtszaak aankomen en daarnaast overwegen wij aangifte wegens oplichting.
Namens S.J.P. Rahman,
J.A.C. van der Horst

Ik zou graag weten of het zinvol is om hierover aangifte te doen, of de klacht nog elders te deponeren.
Onderaan de brief (bijlage) staat een logootje met de tekst 'incasso KEURMERK'; ik vraag me af of dit een echt keurmerk betreft.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar EDR Incasso over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door EDR Incasso in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door hanshorst@hetnet.nl