Klacht: Bank is 10 cm korter dan besteld,bank Deze vertoont duidelijke, zichtbare defecten

DanielaStan op 12 december 2019 over Montel in de categorie Lederwaren

Dinsdag 10 december hebben we met Montel in Eindhoven gebeld en vervolgens ook met jullie klantenservice m.b.t. de hoekbank geleverd op maandag 9 december.
Voor deze bank hebben we € 3000 betaald.
We hadden telefonisch aangegeven dat de bank niet aan onze wensen voldoet omdat de rugleuning niet continu doorloopt. Deze constructie was ons helemaal niet uitgelegd tijdens het gesprek in de showroom op 29 september. Het showroom model had een diagonaal hoekelement en dat zag anders uit. Op de eerste twee foto’s in de bijlage is de onderbreking van de rugleuning duidelijk te zien en dit past helemaal niet in onze wensen. Als we dit wisten, hadden we de bank niet besteld.

Verder hebben we de afgelopen dagen beter naar de bank gekeken. Deze vertoont duidelijke, zichtbare defecten zoals aangegeven met een pen op andere 4 foto’s in de bijlage. Deze defecten behoren niet tot de categorie plooivorming, maar zijn fabricage fouten waardoor de hoeken van de bank zijn misvormd. Er zijn twee hoeken met dit duidelijke kwaliteitsprobleem.

Een andere duidelijk probleem is gerelateerd aan de afmetingen van de bank. We hebben lang gezocht naar een bank met een bepaalde lengte die onze oude bank bijna een op een kan vervangen tussen een radiator en een muur. We zijn op 29 september langs bij Montel geweest met een sketch en de afmetingen bij de hand. Van de bank die we leuk vonden heeft Montel ons een combinatie van twee elementen aangeboden met lengtes van 1,69 meter en 0,91 meter respectievelijk. De bank die Montel afgelopen maandag afgeleverd heeft mist ongeveer 10 cm op de totale lengte. Dit is veel meer dan een gewone tolerantie, het is een merkbaar kwaliteitsprobleem.

De laatste opmerking m.b.t. de kwaliteit van deze bank heeft met de langblijvende duikjes te maken. Als je op normaal op de bank ligt blijft de oppervlakte voor heel lang ingedrukt en deze duikjes zijn heel zichtbaar. Zie andere twee foto’s toegevoegd aan deze mail

De bank voldoet niet aan onze esthetische wensen en vertoont fabricage gebreken die we absoluut niet kunnen accepteren. Om die redenen zouden we deze bank willen retourneren en vervolgens het koopbedrag terug willen ontvangen. Hierover willen we niet verder met Montel in gesprek over alternatieven of oplossingen. We zijn helemaal niet tevreden over de kwaliteit en voor de levering was de levertermijn meerdere malen uitgesteld (een keer door kwaliteitsproblemen door Montel zelf in de fabriek of in de magazijn geconstateerd).

We zien graag en zo spoedig mogelijk het koopbedrag teruggestort op onze bankrekening. Ook willen we graag dat Montel de bank zo spoedig mogelijk komt ophalen om te voorkomen dat we hem onnodig gebruiken.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Montel over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door DanielaStan