Klacht: Bank

op 10 mei 2016 over Profijtmeubel in de categorie Meubelwinkels

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Mijn vriendin en ik hebben december 2014 een bank gekocht bij Profijtmeubel, daar hebben we maar liefst 1500 euro neergelegd. Een aanzienlijk bedrag voor mensen die in de zorg werken en dus geen vetpot tot hun beschikking hebben.
De mensen van Profijtmeubel hebben ons op dat moment aangeraden om er een “all in house” verzekering af te sluiten. 40 euro per zitplaats, en dat bedrag keer 7, 280 euro betaald voor de all in house verzekering. Deze all in house verzekering houdt in dat wij 5 jaar lang een prima bank hebben. De verkoper verzekerde ons dat gaten, pillen, vlekken en als grap zelfs ontlasting geen probleem zou zijn.

Na ongeveer 7 maanden begon de stof te pillen en vonden we het nodig om de bank te reinigen. Via de verzekering een afspraak gemaakt via Profijtmeubel om onze bank te reinigen. Zo gezegd, zo gedaan. De reiniger kwam langs en heeft onze bank prima gereinigd. Op het moment dat hij bijna klaar was zag hij een plekje waar de stof al dunner aan t worden was en begon te pillen. De man die onze bank kwam reinigen begon vervolgens met zijn sleutel in onze bank te prikken. Zo werd de al dunner wordende stof dus een gat.
Wij hebben toen een officiële klacht ingediend bij Profijtmeubel. Dit is ongeveer in juli/augustus 2015 zijn geweest. Na weken van geen reactie hebben wij onze klacht opnieuw ingediend. Blijkbaar was onze klacht “zoek geraakt”. Ze gingen ermee aan de slag. Op een of andere manier vonden ze dat wij recht hadden op reparatie. Terwijl wij 280 euro hebben betaald voor de all in house verzekering.
Wederom onze klacht ingediend en wederom een lange tijd niks van profijtmeubel gehoord.
Voor de 4e keer onze klacht ingediend, ondertussen was onze hele bank onderhand aan t pillen, kussen begonnen te verzakken en het gat werd steeds groter.
Na een hoop mailtjes te hebben verstuurd maar verschillende namen en functies binnen het bedrijf, kwam er eindelijk iemand langs. (Dit was in het gehele proces nog niet gebeurd)
De man die langs is gekomen heeft onze klacht netjes ingediend en de beoordeling was als volgt: het pillen en verzakken van de kussens wordt volgens de all in house verzekering gerepareerd maar het gat werd niet vergoed en ze voegen 100 euro om het te repareren. Dit vonden wij niet acceptabel aangezien iemand van het reinigen bedrijf het gat heeft veroorzaakt.

Na wederom een hoop mailtjes te hebben verzonden bleven ze bij hun standpunt.

Ondertussen is het mei 2016, bijna een jaar na onze eerste officiële klacht.
Profijtmeubel reageert niet meer op onze mailtjes en de reparaties die ze beloofd hadden zijn nog steeds niet gedaan.

Wij hebben het gevoel dat we totaal niet serieus worden genomen door Profijtmeubel.

Met een “all in house” verzekering van maar liefst 280 euro die 5 jaar geldig is, mag je op zijn minst verwachten dat je 5 jaar een bank in je woonkamer hebt staan die in prima staat is.

En wat je volgens mij ook wel mag verwachten dat je op zijn minst te woord wordt gestaan door de medewerkers van Profijtmeubel

Gewenste Oplossing:

Kosteloze reparatie van onze bank

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Profijtmeubel over deze klacht.

Bericht van Profijtmeubel

10 maanden geleden - Beste heer Henskens, Hierbij de reactie van de Profijt Meubel Tilburg: We hebben aan de klant aangegeven dat de schade aan de hoes van de zitting is bestempeld als schade van buitenaf, wat betekent dat dit niet binnen de All-in-House garantie valt. Kosten voor een nieuwe hoes bedragen €100,-. FRC kan alle klachten in één bezoek verhelpen, mits de klant deze hoes aanschaft. We hebben de klant reeds aangegeven dat de kosten voor een nieuwe hoes waarschijnlijk door de inboedelverzekering worden vergoed. We hebben verder FRC gevraagd zich coulant op te stellen en deze €100,- voor de klant te vergoeden, maar zij geven aan dit niet te doen omdat het gat reeds aanwezig was voor het bezoek. De klant is hiervan op de hoogte. Wij als Profijt Meubel Tilburg zijnde, zijn ook van mening dat de klant deze kosten moet betalen. Indien de klant deze kosten niet vergoedt, is het mogelijk om de klacht van het gat in de zitting te laten vervallen en FRC langs te laten komen om de andere klachten te verhelpen. Aan de hoes met het gat zal dan niets worden verholpen. Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Profijt Meubel Tilburg

Alle klachten die gemeld zijn door Bart henskens