Klacht: bagagedrager met kinderstoel op de rijbaan gevallen

op 30 juli 2017 over ITEK in de categorie Fietsenwinkel

an x

Beantwoorden|
vr 19/05/2017 9:32
Aan:
aarschot@itek.be

Beste,

slechts enkele weken geleden kochten wij bij U een fiets waarop wij ook een bij U aangekocht kinderstoeltje door jullie technische dienst lieten plaatsen. Gisteren werd de fiets voor de derde keer gebruikt en raar maar waar onderweg viel de ganse porte bagage met kinderstoeltje ( waarop ons 5 jarig kleinzoontje zat ) tijdens het fietsen gewoon op de rijweg. Een levensgevaarlijke situatie die volgens ons onaanvaardbaar is.

Dit getuigt toch niet van vakkennis of degelijke service. De veiligheid en het leven van een kind werd door roekeloosheid en nalatigheid van Uw personeel op het spel gezet. Kan U zich voorstellen wat er had kunnen gebeuren indien het ventje naar het rijvak van de auto’s was geklonken? Nu viel hij gelukkig achterover en kwam hij op het fietspad terecht. Ik schrijf hier nu gelukkig omdat het bij wenen, pijn en een buil is gebleven maar het had, zoals u zich hopelijk wel kan voorstellen, ook veel erger kunnen zijn.

Vandaag belde ik de verkoopdienst en daar antwoordde iemand mij dat we de fiets mochten binnenbrengen, ze zouden hiervoor nog contacteren, en dat alles goed zou worden vastgezet en de stukken op jullie kosten zouden worden vervangen. Zo simpel is het dus? Even zeggen, we fixen het wel. Het spijt mij maar wij hadden toch wel iets meer inlevingsvermogen en op zijn minst excuses verwacht maar nee….

Hoe verklaart U het gebeurde? Het feit dat zich voordeed kan toch niet als normaal beschouwd worden ?

Hopende op een fatsoenlijke reactie danken wij U reeds bij voorbaat.

Wij kochten betreffende fiets voor mijn schoonzoon Huon Immanuel, Slagveldweg 39 3191 Hever/boortmeerbeek.

Marien Roger
Kerkenbos 106
2812 Muizen/Mechelen
0479 10 85 14 of 0474 54 47 47

ps: de laatste jaren kochten wij heel wat artikelen bij jullie zoals jullie in het klantenbestand wel zullen kunnen opzoeken, ons vertrouwen kreeg nu wel een ferme deuk.Mail heden: 30/07/2019

Beste,

ondertussen hebben wij zelf terug contact opgenomen met Itek Aarschot aangezien zij niet eens op vorige mail reageerden en zijn wij woensdag laatstleden gewoon tot daar gereden. We hebben het probleem uitgelegd aan de balie voor afhaling en jullie personeelslid ( indien ik het goed hoorde noemde de persoon Bram) die zei ons botweg: het feit dat het stoeltje samen met de bagagedrager eraf gevallen is is te wijten aan de fabriek. Wij hebben hier niet de tijd om te kijken of alle vijzen vastgezet werden. Ik heb dan ook mijn beklag gedaan bij de man die de fiets verkocht en die is persoonlijk naar jullie technische bediende gegaan maar hij kreeg net hetzelfde antwoord als wij en dit terwijl jullie personeelslid op de technische dienst gewoon bleef verder tikken op zijn pc, hij nam zelfs de nodige aandacht of tijd niet om even aandachtig te luisteren. Dit gaf ons echt het gevoel dat het hem helemaal niet kon schelen dat een kind op de rijweg viel door zijn nalatigheid.

Keurt U dit allemaal goed, kan dit zomaar? Wij zijn heel goede klant bij jullie maar goede klant of nieuwe klant dat maakt helemaal niets uit voor ons, elk kinderleven is evenveel waard. Dit kan toch niet door de beugel, zo’n grove nalatigheid of wel ?

Graag krijgen wij hierop toch een reactie.

Met vriendelijke groeten

Roger en An Marien
Immanuel Huon ( de papa die wij de fiets cadeau deden en die zijn zoontje achter zich hoorde huilen liggend met de stoel op het fietspad net op de scheiding met de rijbaan.

Uit respect voor uw bedrijf zetten wij deze klacht nog niet online zichtbaar voor derden maar wij verwachten wel degelijk een reactie

Oplossing : de fiets werd nu door jullie technische dienst hersteld maar wij kunnen geen genoegen nemen met de manier waarop we ( als goede klant wat u kan nagaan) werden behandeld. Wanneer gevraagd wordt om een kinderstoel te plaatsen aan Uw diensten zouden zij zich er toch zeker en vast mogen over vergewissen dat alle vijzen, schroeven en bijhorigheden vast gezet werden. Dit was niet het geval en onaanvaardbaar, niet voor onze kleinzoon, niet voor andere mensen die een kindje vervoeren per fiets. Wat indien de kleine op de rijbaan was gevallen, wat indien hij onherstelbare letsels had opgelopen ??????

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over ITEK

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over ITEK nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Roger Marien