Klacht: Azera Espresso/Azera Espresso Intense versus Espesso

op 03 oktober 2017 over Nestlé in de categorie Voedingsmiddelen en dranken

Dat vernieuwing niet altijd een verbetering is, toont U aan met de nieuwe Azera oploskoffie.

Jaren lang dronk ik Uw Espresso koffie(sticks), gemiddeld 10+ kopjes per dag, naar volle tevredenheid ook mijn gasten spraken vaak spontaan over de zeer goede koffie die wij schonken.

Echter de nieuwe Azera, kan niet tippen aan Uw voormalige product.
Wij hebben zowel Azera Espresso als Azera Espresso Intenso geprobeerd, echter beiden benaderen Uw ‘oude’ product niet.
Bij het water opschenken belooft de geur veel, maar de eerste slok zorgt voor een grote desillusie.
De smaak is waterig en zeker niet romig zoals U schrijft over Azera, dit bij dezelfde hoeveelheid water als bij Uw ‘oude’ Espresso.
Misschien dat dat komt doordat er een poederachtig koffie residu achter blijft in het kopje. Het lijkt erop dat de koffie niet goed/geheel oplost, ook niet na goed roeren.

De smaak is ook anders en staat snel tegen, dit kan persoonlijk zijn. Na een kopje kijk ik zeker niet uit naar het volgende.
Het klinkt misschien niet zo prettig voor U na het harde werk met de beste intenties.
Maar dit vernieuwde product is kwalitatief vergelijkbaar met een kopje koffie uit een slechte openbare koffiemachine.

Hoe U deze vernieuwing heeft getest weet ik niet, maar de samenstelling van gebruikte testpanels lijkt mij niet optimaal.

Conclusie:
Hoe maakte Nescafe van tevreden klanten door product vernieuwing ontevreden klanten.
Ik hoop voor U dat dit niet de casestudy titel zal worden bij marketingstudies.

Dat kwaliteit van het nieuwe product minimaal gelijkwaardig is aan die van het oude.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Nestlé over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Nestlé in behandeling genomen

Bericht van Nestlé

1 maand geleden - Beste klantenservice, Wij hebben getracht deze meneer telefonisch te bereiken om uitleg te kunnen geven, Helaas hebben wij hem niet kunnen bereiken. Wij hebben zijn voicemail ingesproken met uitleg over deze verandering en aangegeven hem als alternatief om uit te proberen twee NESCAFÉ koffieproducten toe te sturen. Ook gevraagd ons te informeren wat hij hiervan vindt. Met vriendelijke groeten, Nestlé Consumentenservice

Alle klachten die gemeld zijn door Koffie liefhebber