Klacht.nl Awards 2021

De Klacht.nl Award 2021 wordt uitgereikt aan ondernemingen die meer dan 50 klachten per jaar ontvangen en op meer dan 95 procent van de klachten reageren en een oplossing plaatsen.

Er kwamen in 2021 ruim 90.000 klachten binnen en van die klachten werd bijna 30% opgelost.

Meeste klachten over postbezorging
De meeste klachten stonden ook in 2021 weer op naam van de categorie ‘Koeriers- en postbedrijven’. Er werden ruim 8400 klachten gemeld. Op de tweede plek staat de categorie ‘Supermarkten’ met ruim 4300 klachten.  Nieuwe binnenkomer in de top 3 zijn de Betalingsdiensten, met bijna 4000 klachten staan zij op de derde plek.

Minder klachten over vliegtickets
In 2020 jaar was er een sterke afname van het aantal klachten over het Openbaar vervoer. In 2021 was echter een afname in het aantal klachten over vliegtickets (-46%)  en sportscholen (-39%). Wellicht dat dit een gevolg is van de beperkingen als gevolg van Corona.

Waar vorig jaar de Sportclubs nog in de lift zaten qua stijging van het aantal klachten, zijn het nu de Sportwinkels (+212%) en de Internetshops (Boeken en Tijdschriften +526% en Wenskaarten +212%) .

Over Klacht.nl
Klacht.nl is de grootste klachtensite van Nederland en ‘helpt klachten oplossen’. Enerzijds door consumenten de mogelijkheid te bieden een klacht te melden, anderzijds door bedrijven te helpen om in contact te komen met de desbetreffende klager om een oplossing te kunnen bieden. Klacht.nl heeft dus een positieve insteek en is geen anonieme klaagmuur. Klacht.nl laat zich niet uit over de inhoud van de klacht, maar biedt een platform voor een dialoog tussen consument en bedrijf.